Hammastangon vaihto (ohjeet)

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Hammastangon vaihto (ohjeet)

Viesti Kirjoittaja Haza »

Koska tällainen olisi helpottanut vit..harmitusta melkoisesti eilen niin kirjoitellaan pikainen tarina jos vaikka joku muu onneton joka joutuu samaan savottaan pääsisi vähemmällä.

Pätee ainakin M00 automaatti-Aeroon, varmaan myös vähintäänkin muihin bensanelosiin..

Ihan ensimmäiseksi kannattaa tyhjentää tehostinöljyt ja irrottaa paluuletku säiliöstä.

-Kiinnitä ratti ettei pääse pyörimään ja avaa kuskin jalkatilasta rattiakselin pultti ja nosta pää irti hammastangosta.

- Etupyörät irti, raidetangonpäät irti olkavarsista, pakoputki auki ensimmäisestä liitoksesta.

- Tuetaan apurunko takaosasta, löysätään etummaiset kiinnityspultit ja irrotetaan keskimmäiset ja takimmaiset

- Lasketaan apurunkoa alaspäin vähän ja otetaan kone/laatikkopaketin takatuki pois. Avataan hammastangon paineputken banjopultti ja pieni kiinnityspultti.

- Pujotellaan paluuletku hammastangon luo, avataan tangon kiinnityspultit.

- Kiroillaan hammastanko pihalle, vaatii apurungon takaosan tiputtamisen reilusti alaspäin että mahtuu ahtaimmasta kohdasta.

- Kasaaminen päinvastaisessa järjestyksessä mutta jos käytetään vanhoja/käytettyjä raidetankoja niin herkistellään ne liikkeelle silloin kun ovat vielä irti autosta eikä vasta sitten kun pyöränkulmia yritetään säätää...

Kuvia ei oo, eikä tuu, oli tärkeämpää tekemistä kuin leikkiä kameran kanssa.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Vastaa Viestiin