Seuraavaa tässä taivastelen: Öljyä 5w/40 menee parilitraa tuhannella! Kiesihän on -02 automaatti kolkki jolla ajettu 170tkm. Huohotinpäivitystä ei ole tehty, orkkis turbo alla. Ei savuta (paitsi talvella lähtiessä valkosta), ei vuoda mistään. Työnnetään pelkkää nurkka-ajoa, polttoaineen kulutus +14l/100km. Itse en osaa tarkistella vikoja, mutta jos joku ehtisi arvella mistä moinen oljan kurlaus johtuu, niin voisi pajalla vian etsintää jouduttaa...meinaan ettei varallisuutta massiivisiin koneremppoihin, kun ajoa kertyy vuoteen n.2-3tkm...Jotta eipä tuo huristelu moisella öljynkulutuksella kovin kalliiksi tule näillä kilsoilla..silti pelko persiissä, että koska leviää ja uutta ei varaa ostaa
-Todettakoon vielä että ollut huonolla huolenpidolla huonossa kodissa, oisko siitä ryyppäämään ratkenna
Tutki ihan ensimmäisenä turbon kunto ja onko ahtoputkisto/välijäähdytin täynnä öljyä? Jos turbo laskee oikein huolella öljyä sinne, on vaarana että moottori imaisee sisäänsä öljyä kerralla ison satsin ja palotilaan tulee hydraulinen lukko jonka seurauksena on moottorivaurio. Kiertokanki vääntyy ja voi tulla muutakin vahinkoa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ok. Kiitti vinkeistä...tainnu tuurilla tuo laiva seilata jo niin kauan että paree kiikuttaa pajalle,ennenkuin sitä ollaan ex-saabikuskeja. Saabistiksi kun ei ole oikeutta ihteään tituleerata tällä heitteellepanolla. Mahtaakohan muuten joku palstalainen rassata tuota rahaa vastaan tietty, meinaan mielummin sellaiselle joka saabinpäälle ymmärtää kuin tusinapajalle... vai oisko johonkin suosituksia Hki-Lahti välillä?
-Nöyrä kiitos etukäteen!