9000 kuin kuollut

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
WD40
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Su Joulu 29, 2013 13:16

9000 kuin kuollut

Viesti Kirjoittaja WD40 »

No nyt myrkyn lykkäsi. 9000 CSE (2.0 LPT, -96) oli pari viikkoa katoksessa ajamatta, ja sitten kun väänsin avaimesta, niin ei tapahtunut mitään. Kun avaimen kääntää virta päällä -asentoon, kuuluu hanskalokeron nurkilta jokin pieni rapsahdus, ei muuta. Havaintoja:
- mittaristossa ei mitään eloa, eikä kojelaudassa missään muuallakaan
- jarruvalot syttyvät poljinta painettaessa
- ovien punavalkeat valot palavat normaalisti
- sisävalo toimii
- radio ei toimi
- mitkään valot eivät tule päälle valokytkimestä
- jos vetää kaukovalokytkimestä, kuuluu sirinää ja kaukovalot syttyvät himmeästi palamaan, valo väristen
- kaikki sulakkeet (hanskalokerossa ja pääkeskuksessa) ovat ehjiä
- akun jännite on 12,2 volttia.
- takaluukun aukaisu ovesta toimii
- mitään oireita ei ole ollut, paitsi että mittariston valot pätkivät jonkin verran ennen tätä tilannetta, mutta tilanne korjautui kun mittaristovalojen kirkkaussäädintä käänteli edestakaisin.

Mistähän voisi olla kyse?
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 608
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: 9000 kuin kuollut

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Akku on kuollut. Se antaa oikean jännitelukeman, mutta akussa ei ole kapasiteettia riittävästi. Itsellä oli samat oireet huonon akun kanssa.
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 kuin kuollut

Viesti Kirjoittaja sarka »

Oliko akun jännite 12.2 kuormitettuna vai virrat pois kytkettynä? Mittaukset pitäisi aina tehdä eri kuormilla. Kuulostaa kuitenkin siltä, että akku olisi sökö. Tai miinuskaapeli irti jostain.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
WD40
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Su Joulu 29, 2013 13:16

Re: 9000 kuin kuollut

Viesti Kirjoittaja WD40 »

Kiitos vinkeistä. Ongelma tosiaankin johtui akusta. Nyt taas mennään!
Vastaa Viestiin