Minulla on 320tkm ajettu -98 vuoden manuaalivaihtainen Saab 9-5:ssa seuraavanlaista ongelmaa:
Kylmänä ei meinaa pysyä käynnissä, jos esim. rattia kääntää heti startin jälkeen niin kierrokset tippuvat alle 5-sadan ja kone sammuu. Mitä kylmempi keli, sitä pahempi tämä ongelma on.
Rullatessa vaihde päällä kaasu ylhäällä ja kun kaasua rupeaa antamaan niin kone nykii armottomasti, hetken nykimisten jälkeen meno kuitenkin jatkuu normaalisti.
Näiden lisäksi pakoputkesta lentää jotakin mustaa nestettä?
Öljyä syö myös jonkin verran...
Tulpat on uudet, alipaineletkut vaihdettu, toisella DI-kasetilla kokeiltu. Toisella IMMulla nykiminen loppui, mutta n. 60km ajon jälkeen oireet palasivat?
CE-valo palaa, en muista tarkkaa koodia, mutta ongelmana oli liian rikas seos?
Onko ideoita mikä Saabbiani riivaa?
Nykimisongelmallinen 9-5
Re: Nykimisongelmallinen 9-5
Jarrutehostimelta kaasuläppäkotelolle menevä kovamuoviputkisto/muoviset nipat kun on rikki , niin saattaa aiheutella kaikenlaisia tkäyntiongelmia.
Myös läppäkotelon sisällä olevan johdin sarjan eristeiden rispaantuminen aiheuttelee epämääräisiä käyntiongelmia.
Myös läppäkotelon sisällä olevan johdin sarjan eristeiden rispaantuminen aiheuttelee epämääräisiä käyntiongelmia.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC