Eli minkälainen homma ois "repiä" merkit 900i -89:n merkit takapaksista ja kenepellin kyljistä, onhan ne muuten pelkällä liimalla kiinni ettei ole niitä vanhankansan niittejä? Mitä kaikkee hommaan tarvii?...
Merkit on kiinni 2-puoleisella teipillä. Irtoaa aika helposti ensin lämmittämällä ja sitten jollain lastalla kampeamalla. Ilman lämmitystä on kyllä maalipinta vaarassa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Mä vein mun tonnisen autocleaniin myllytykseen ja pyysin samalla poistaan merkit. Merkkien poistosta ei tullut yliinmääräisiä kustannuksia, eikä jäänyt minkään laisia jälkiä.. Kohtahan se on taas kevät tulossa ja pitä sadaa auto kiiltämään..
Mun satkuun oli jäänyt takaluukkuun kiusallinen "palama" SF-tarrasta... en tiedä kauanko se oli ollut, ennen minulle tuloa se oli kuitenkin poistettu... mutta kyllä sen siinä aika selvästi näki, vahailuista huolimatta
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Jos maalipinta ei ole ihan hirvee paska, niin ihan käsin hiomavahalla onnistuu. Arat värit on tietysti aina arempia. Norm vaha ei oikein toimi vaikka onkin tyhjää parempi.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
No sainpahan viimeinkin inspiraation repiä takaluukun merkit pois, ei muuten siima kestäny oli sen verran kovat liimat välissä, joten käärin puuriman kankaaseen laitoin sen peltiä vasten ja sen päältä vääntelin talttaruuvimeisselillä merkin irti, liimat lähti rapsuttelemalla mutta peltiin jäi vielä merkkien ääriviivat, no toivottavasti ne lähtee vahalla jos tässä viikonloppuna sais sen homman aikaiseksi...
EDIT: ei muuten ollut maalipinta yhtään sen kummempi merkkien alla kuin koko muu auto ja vakio maalit on pinnassa...
Liiman poistoon on ainakin ihan ok ainetta autoglymin tervan ja liiman poisto.
Pikkusen kun merkkiä lämmittää puhaltimella niin auttaa myös asiaa. Paras olisi jos taustapuolelta pääsisi lämmittämään niin silloin liima "sulaa" paremin.
Teräaseita kannattaa vältää esim. partakoneenterä, aina se kuitenki lipsahtaa...
Lopuksi hiomavahalla myllytys ja vaha päälle. Lievä jälki jää silti usein, jos oikein aurigon valos tarkasti katsoo. Tapauskohtasesti.
Omastani lähti 2.0t merkki ihan nykäisemällä irti ja mitään jälkiä ei jäänyt.
OT:huomioitavaa merkin poiston jälkeen on se että puskurissaroikkujat ovat vähentyneet n. 70%. Mistä johtunee ? Tiedä häntä... moni Saabbeja tuntematon tyyppi on kysynyt, onko 2.3t .. kun olen vastannut että 2.0t niin repliikki on ollut tyyliin ai-jaa, (semmoinenko vain). Fakta vaan on se että ennen tätä juuri julkistettua 2.8 V6:sta litratilavuus on ollut kaikissa SS malleissa 2.0 (mukaanlukien 1.8t, Aero, 1.8i:stä en tiedä).