Pitempi startin veivaaminenkin pakkasella voi olla merkki väsähtänestä pumpusta. Alhainen lämpötila ja starttin pyöritys laskee pumpun käyttöjännitettä ja tuottoa. Puhumattakaan jos syöttölinjan takaisku vuotaa eikä malteta odottaa sitä kahta sekuntia virrat päällä ennen startin aktivointia.
Alla kuva huoltoluukun pölykertymästä päätellen 300 tkm ajetusta 9-5:sen täysin mykästä alkuperäiswalbrosta. Kuparipinta on 1,1 mm syvällä kuopalla alkuperäistilanteeseen nähden ja pinnat on epätasaisesti tummuneita. Vaihtopumpulla (totuttuun tapaan Henko) auto lähti välittömästi käyntiin.

Pikku muistutuksena jos on pitkät hiihtolomareissut edessä että olisko ihan paikallaan harkita pumpun vaihtoa etukäteen kuin hinurikeikan päätteeksi.