og93 lepakkopenkit
og93 lepakkopenkit
elikkäs onko mitenkään mahdollista saada 9000 aeron lepakkopenkkejä sopimaan 5-oviseen 93. koska kerran istunut lepakkopenkeillä ja ihastunut
Re: og93 lepakkopenkit
taitaa olla haaveilua. og9-3:ssa on penkeissä airbagit. Ehdottaisin että koeistut -01-02 Aeron / Viggenin jakkarat. Ovat tähän astisista saabin penkeistä ehkä parhaat joissa olen istunut. (no ehkä ng9-5 aeron jakkarat on vielä paremmat, en oo testannut). Velipoika tuumas kanssa että ng9-3 aeron ja vectorin penkit on huonommat kuin noi aeron jakkarat.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: og93 lepakkopenkit
Jos pysyy hitsivehkeet kädessä ja löytyy luovuutta, niin etupenkit saa kyllä laitettua. Takapenkki onkin sitten niin erilainen, ettei sitä kovin järkevästi saa istutettua...
Fitmentti on tosi tiukka, sähkösäätöjen boksille joutuu kehittämään uuden paikan kun ei mahdu ovi muuten kiinni. Tosin käsijarrukahvasta saa nyt helpommin kiinni..
Ristiseläntuen nuppi on myös väärällä puolella.
Fitmentti on tosi tiukka, sähkösäätöjen boksille joutuu kehittämään uuden paikan kun ei mahdu ovi muuten kiinni. Tosin käsijarrukahvasta saa nyt helpommin kiinni..
Ristiseläntuen nuppi on myös väärällä puolella.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: og93 lepakkopenkit
OG-93 on sen verran tuore automalli että penkkien pitää olla automalliin tyyppihyväksyttyä mallia, eli lepakoiden kanssa ei pitäisi katsastuksen onnistua.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: og93 lepakkopenkit
Kyllä ne kannattaa tosiaan unohtaa ja etsiä ennemmin juurikin nämä 01-02 aeron penkit. Nekin pitäisi tietysti muutoskatsastaa...
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: og93 lepakkopenkit
Mikä hiton Valvira tästäki tullu o_O
Nimimerkil ecuspörtin puolkupit ex-kolkis
Nimimerkil ecuspörtin puolkupit ex-kolkis
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: og93 lepakkopenkit
Kannattaa etsiä kyllä, mutta miksi tarvii katastaa?Georges27 kirjoitti:Kyllä ne kannattaa tosiaan unohtaa ja etsiä ennemmin juurikin nämä 01-02 aeron penkit. Nekin pitäisi tietysti muutoskatsastaa...
Saabiton mies on onneton mies.
Re: og93 lepakkopenkit
^Foorumin kuuluisaa Katsastusmies Yrjömäkeä mukaillen: Määräykset on määräyksiä!
Eli lakien ja säädöstenmukaan muutokset pitäisi katsastaa, mutta omalta osalta jäi kyllä sisustan vaihto muutoskatsastamatta (-00 9-3 2.2tid -> Aeron sisusta) ja eipä konttorilla ikinä mitään palautetta asiasta kuulunut.
Eli lakien ja säädöstenmukaan muutokset pitäisi katsastaa, mutta omalta osalta jäi kyllä sisustan vaihto muutoskatsastamatta (-00 9-3 2.2tid -> Aeron sisusta) ja eipä konttorilla ikinä mitään palautetta asiasta kuulunut.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: og93 lepakkopenkit
Määräykset on määräyksiä, mutta eihän tuo voi olla oikein millään katsastuksen vaativa muutos.
Saman mallisarjan sisältä nimenomaan kyseiseen mallisarjaan hyväksyttyjä ja tehtaan toimesta ensiasennettuja penkkejä kun vaihdellaan...
Saman mallisarjan sisältä nimenomaan kyseiseen mallisarjaan hyväksyttyjä ja tehtaan toimesta ensiasennettuja penkkejä kun vaihdellaan...
Saabiton mies on onneton mies.
Re: og93 lepakkopenkit
eivät liitykään mitenkään laittomuuksiin tai osien sopimattomuuteen, kyseessä on tämä meidän hieno autovero. Jos vaihdat autoon osia yli 50%, menee autovero uudelleen maksettavaksi tai jotain sinnepäin...
Nää on näitä hienouksia autojen verotuksessa. Olihan tässä joku kuukausi sitten facebookissakin kierrossa viestiä ja kuvaa autoveron käytäntöönpanosta kun noin parin tonnin arvoisen kasikytluvun volkkarin matkailuauto oli aikoinaan muutettu muistaakseni pakuksi ja nykyinen omistaja halusi muutoskatsastaa sen takaisin matkailuajoneuvoksi. No Trafi muisti kyseistä omistajaa noin 10 000€ veroilla ja kyseistä katsastusta ei voikaan suoraan vain peruuttaa vaan pitää ensin maksaa koko vero ja sen jälkeen alkaa tappelemaan palautuksesta. Jotenkin näin se meni...
Ei mee nallekarkit aina ihan tasan. Joku noheva tietysti kaivaa linkin kyseiseen juttuun. Taisi päästä lehtien palstoillekin kyseinen aihe.
Nää on näitä hienouksia autojen verotuksessa. Olihan tässä joku kuukausi sitten facebookissakin kierrossa viestiä ja kuvaa autoveron käytäntöönpanosta kun noin parin tonnin arvoisen kasikytluvun volkkarin matkailuauto oli aikoinaan muutettu muistaakseni pakuksi ja nykyinen omistaja halusi muutoskatsastaa sen takaisin matkailuajoneuvoksi. No Trafi muisti kyseistä omistajaa noin 10 000€ veroilla ja kyseistä katsastusta ei voikaan suoraan vain peruuttaa vaan pitää ensin maksaa koko vero ja sen jälkeen alkaa tappelemaan palautuksesta. Jotenkin näin se meni...
Ei mee nallekarkit aina ihan tasan. Joku noheva tietysti kaivaa linkin kyseiseen juttuun. Taisi päästä lehtien palstoillekin kyseinen aihe.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: og93 lepakkopenkit
Kiitos Risto! (jotenkin osasin odottaa tätä). Se olikin maasturista matkailuautoksi.... Että silleen.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: og93 lepakkopenkit
Meikäläisellä tosiaan tuo nugge:n ex-kolkki noilla ecusportin jakkaroilla, erittäin hyvät ajomukavuudeltaan ja tueltaan. Mahtuu isompikin ihminen noihin eikä ahdista + penkit saa taaemmas , mikä ainakin itsellä ahdistaa orkkis aero/viggen jakkaroissa, samoin tuo korkeus lattiasta. Lepakot erittäin hyvä vaihtoehto kolkkiin, sole muutako tekemään!
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Re: og93 lepakkopenkit
Onhan tuo prosenttijuttu tiedossa useimmilla varmaan. Mutta tässähän tais olla muutoskatsastuksesta puhetta.
Kaksi vanhaa mätää kolkin patskaa, ja vaihdat 50/50 kulahtaneet oe-osat keskenään niin saat aikaan kaksi uutta autoa, ja saat maksaa kahden uuden auton autoveron... Aika teoreettinen juttu, mutta näinhän se ainakin ennen teoriassa oli/on. On jo omaa tyhmyyttä jos tuon tyyppisistä verhoilumateriaalien värin vaihdoista alkaa konttorilla viisaana virkkaamaan. Tuohan on lopulta aika eri juttu tuo iltiksen volkkari, kuin vaik aeron penkit. Täysin absurdi juttu toki. Tyypillistä suomistoliittoa.
Niin pitkään kun autossa ei penkkibägejä, niin aika hyvin on tunix penkitkin menneet läpi. Omat kokemukset rajoittuvat sellaisiin, joissa verhoilu ei ole pahemmin poikennut takapenkeissä.
Eli jos airon penkit omalle kropalle sopii, niin kannattaa varmasti sellaiset hankkia. Tulee fiksun näköinen kun on takanakin samaa sarjaa. Toki esim. mustat nahat edes/takana ei varmana leimaukkoa häiritte, vaikka eri sarjasta autosta olisi. Aeroja aina silloin tällöin hyviäkin sopivasti myynnissä. Ja ovat sitten oikeasti bolt-on. Toisin kuin nuo bolt-on viriosat ja myös lepakot, ne ovat weld-on.
Penkit vaihtoon ja jos epäilyttää (jotkin tuning/sovelletut) niin orkkikset säilöön, sitten leimalla urputtavat niin eipä siin nokka tuhahda asennellessa kun käy niillä leiman hakemassa.
Kaksi vanhaa mätää kolkin patskaa, ja vaihdat 50/50 kulahtaneet oe-osat keskenään niin saat aikaan kaksi uutta autoa, ja saat maksaa kahden uuden auton autoveron... Aika teoreettinen juttu, mutta näinhän se ainakin ennen teoriassa oli/on. On jo omaa tyhmyyttä jos tuon tyyppisistä verhoilumateriaalien värin vaihdoista alkaa konttorilla viisaana virkkaamaan. Tuohan on lopulta aika eri juttu tuo iltiksen volkkari, kuin vaik aeron penkit. Täysin absurdi juttu toki. Tyypillistä suomistoliittoa.
Niin pitkään kun autossa ei penkkibägejä, niin aika hyvin on tunix penkitkin menneet läpi. Omat kokemukset rajoittuvat sellaisiin, joissa verhoilu ei ole pahemmin poikennut takapenkeissä.
Eli jos airon penkit omalle kropalle sopii, niin kannattaa varmasti sellaiset hankkia. Tulee fiksun näköinen kun on takanakin samaa sarjaa. Toki esim. mustat nahat edes/takana ei varmana leimaukkoa häiritte, vaikka eri sarjasta autosta olisi. Aeroja aina silloin tällöin hyviäkin sopivasti myynnissä. Ja ovat sitten oikeasti bolt-on. Toisin kuin nuo bolt-on viriosat ja myös lepakot, ne ovat weld-on.
Penkit vaihtoon ja jos epäilyttää (jotkin tuning/sovelletut) niin orkkikset säilöön, sitten leimalla urputtavat niin eipä siin nokka tuhahda asennellessa kun käy niillä leiman hakemassa.
Saabiton mies on onneton mies.
Re: og93 lepakkopenkit
Niin sanoin siitä katsastuksesta kyllä ihan piruuttaan. Ei tulisi mieleenkään muutoskatsastaa omalla kohdalla. Sitä inssi huomaa/viitsi katsoa.
Joskus 15v sitten kun vielä tehtiin näitä korinvaihto härveleitä oli kaverin Golf gti mkII niin lähellä prosentteja että katsastukseen vaihtoi aina vakio penkit ja heti takaisin gti:n jos sai leiman. Kanta-auto oli perus 1.6 kaasari joten aika paljonhan siihen joutui laittamaan osaa Saksasta tuodusta varaosa-autosta. Todellisuudessa varmaan 75% oli verottamatonta osaa.
Mutta se oli silloin Wanhaan Pahaan Aikaan.
Joskus 15v sitten kun vielä tehtiin näitä korinvaihto härveleitä oli kaverin Golf gti mkII niin lähellä prosentteja että katsastukseen vaihtoi aina vakio penkit ja heti takaisin gti:n jos sai leiman. Kanta-auto oli perus 1.6 kaasari joten aika paljonhan siihen joutui laittamaan osaa Saksasta tuodusta varaosa-autosta. Todellisuudessa varmaan 75% oli verottamatonta osaa.
Mutta se oli silloin Wanhaan Pahaan Aikaan.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)