Saakos vm. 2002 aero 9-5:sen lämmityslaittetta jotenkin muokattua esim. techillä?
Tarvis saada tuulilasille ja kasvoille puhallus samaan aikaan, lisäksi kun puhalluksen laittaa tuulilasille niin takalasin lämmitin menee päälle, saako ohjelmoitua jotenkin pois?
Lisäksi econ tila on aina päällä kunnes sen napsauttaa napista pois, mittaako masiina näin kylmillä keleillä lämpötilaa ja sen takia pudottaa ilmastoinnin pois päältä vai mikä on?
Nyt myös huomannut kyseisessä yksilössä että ei puhalla kylmää vasta kun säätää lämmön LO asentoon. Asteen vaihto ei vaikuta mitään muuta kun ylöspäin säädettäessä.
Pihassa seisoo myös toinen 9-5 missä taas ei mene takalasin lämmitin päälle kun pistää puhalluksen pelkästään tuulilasille...
Lämmityslaitteen säädöistä
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Lämmityslaitteen säädöistä
ohjekirjaa lukemalla selvinnee.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Lämmityslaitteen säädöistä
Ei taitu ruotsiohjekirjaa lukemalla selvinnee.
Re: Lämmityslaitteen säädöistä
Lontooksi tuolta. 81 sivulta alkaen ilmastoinnin ohjelmoinnista:
http://www.saabinfo.net/files/pdf/SAAB_9-5MY04.pdf
http://www.saabinfo.net/files/pdf/SAAB_9-5MY04.pdf
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Lämmityslaitteen säädöistä
Sedät tuossa koittavat sanoa, että ACC yksikköä voi ohjelmoida sillä itsellään; ohjeistus löytyy sieltä manuaalista. Esim. tuulilasille puhalluksen saa kun painaa sitä tuulilasin kuvaa kaksi kertaa peräkkäin. Puhallinnopeus säilyy entisellään ja takalasi ja peilit ei lämpiä, takalasin lämppärin automaattivalinnasta riippumatta.
Olikohan niin, että painamalla pitkään sitä takalasin lämppärin nappia sen automatiikan asetus muuttuu. Sama juttu sisäkierron läpän suhteen. Hitaissa nopeuksissa se laittaa läpän kiinni, ettei ulkoilman katkut esim. ruuhkassa tule sisälle.
Mutta nämä on kaikki kerrottu ohjekirjassa. Onko myös sen toisen femman manuaali på svenska?
Olikohan niin, että painamalla pitkään sitä takalasin lämppärin nappia sen automatiikan asetus muuttuu. Sama juttu sisäkierron läpän suhteen. Hitaissa nopeuksissa se laittaa läpän kiinni, ettei ulkoilman katkut esim. ruuhkassa tule sisälle.
Mutta nämä on kaikki kerrottu ohjekirjassa. Onko myös sen toisen femman manuaali på svenska?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Lämmityslaitteen säädöistä
Toisessa ei manuaalia ja toinen ruotsisksi. Kiitos Jonenii linkille mikä selvensi asiaa.
Eli homma selveni, onhan autoissa näitä ominaisuuksia vaikka minkälaista mutta aika outoa että puhallusta ei saa kasvoille ja tuulilasille samaan aikaan...
Lisäksi tuo alaspäin lämmön säätö on ilmeisesti siis vika mitä pitää alkaa tutkitaan, lämpö ei siis säädy kylmemmäksi ennen kuin saavutetaan lo asento
Eli homma selveni, onhan autoissa näitä ominaisuuksia vaikka minkälaista mutta aika outoa että puhallusta ei saa kasvoille ja tuulilasille samaan aikaan...
Lisäksi tuo alaspäin lämmön säätö on ilmeisesti siis vika mitä pitää alkaa tutkitaan, lämpö ei siis säädy kylmemmäksi ennen kuin saavutetaan lo asento
Re: Lämmityslaitteen säädöistä
Saa ne ylös alas säädöt oman maun mukaan ohjelmoitua. Omassa (OG9-3:ssa) ilma tulee tuulilasille ja jaloille, ja puhallin on kakkosella. Tarvittaessa lisään/ vähennän nopeutta. En halua puhallusta kojelaudasta naamalle täydellä teholla. Jos säätöjä muuttaa ajon aikana, palautuu ne oman ohjelmoinnin mukaisiksi, kun auto on sammuksissa reilun 10 min. Lämpö on aina se, mihin se on viimeksi jäänyt. Tämä tietysti vesittää autom.ilmastoinnin ajatuksen, mutta tykkään mielummin rauhallisesti toimivasta laitteesta, eikä niska ja hartiat kipeydy helteillä. Oliko se nyt niin, että suuntaukset jää muistiin, kun katkaisijoita pitää pohjassa pidempään, ja sitten piti kahta (?) nappulaa painaa yhtäaikaa. Jotain sinnepäin, mutta jokatapauksessa omia asetuksia saa laitettua. Takalas.lämm saa manuaalisesti (järkevä tapa) tai automaattisesti toimivaksi, sitäkin piti vaan pitää pohjassa vähän aikaa. Econ napista saa valittua kahdesta (oisko ollut 3 ja 13) lämpötilasta sen, mistä alkaen kompura on päällä.