Ohitustilanteessa kaasun pohjaan laitettuani ja kickdownin pudotettua vaihteita tuli vikakoodi kun kierrokset nousi yli 3500. Tehot himmasi ja vikavalo tauluun.
Käytin sitten yleistesterin päässä ja syyksi tuo P0234 koodi joka on overboost condition.
Nollattiin koodi ja auto toimi ok, kunnes taas toissapäivänä kovemmalla kaasulla sama moodi päällä. Lisäksi aloitti vielä ilmeisesti tämän dpf-polton putkessa. No se loppui ja nyt toimii hieman paremmin, mutta laatikko vaihtaa jo matalilla kierroksilla eli selvästi on ahdot rajoitettuna ts limb modessa.
En löytänyt täältä suoraa vastausta, mutta olisiko syynä tuo magneettiventtiili?
Englantilaiselta foorumilta löysin nimikkeellä Boost Control Valve jonka vaihtamalla oli samainen ongelma ratkennut.
http://uksaabs.co.uk/UKS/download/file. ... &mode=view
Onko se tuo ylläoleva?
1.9 Tids ahdot katosi P0234 vikakoodi
1.9 Tids ahdot katosi P0234 vikakoodi
Saab 9-3 Tids 2005
Re: 1.9 Tids ahdot katosi P0234 vikakoodi
http://imgur.com/8Y2ZD5T
Olisikohan tämä se syypää sittenkin...
Olisikohan tämä se syypää sittenkin...
Saab 9-3 Tids 2005
Re: 1.9 Tids ahdot katosi P0234 vikakoodi
Jälkimmäinen eli ahtopaineen ohjausventtiili on todennäköisin syyllinen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 1.9 Tids ahdot katosi P0234 vikakoodi
Kiitos tiedosta. Onkohan tuo tulipellissä kiinni vai missä?
Saab 9-3 Tids 2005
Re: 1.9 Tids ahdot katosi P0234 vikakoodi
Lukkopellissä. Seuraa alipaineletkua turbon VNT-kellolta..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com