Nordicin uudet sivut

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Nordicin uudet sivut

Viesti Kirjoittaja pade »

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

OHO! Nyt Nordiciltakin saa sitten viriä Sport Sedaniin, vaikka ilmoittivat aikaisemmin, että eivät tule tekemään viriä SS:ään, kun moottorit eivät kestä :)

Toinen juttu, mitä kuulin itse Rolf Uhrilta oli se, että he eivät mielellään myy steg 1 -settejä, koska siinä ei tule mukana pakoputken halvsatsia, joka Rolf Uhrin mukaan viilentää pakokaasujen lämpötilaa ja parantaa virtausta. No nyt Nordic Uhr on kuitenkin sitten tuonut markkinoille steg 1 -settejä eri Saabeihin :)

27.1.2005 ilmestyneessä ruotsalaisessa Auto Motor & Sportissa on muuten 4 Nordic Uhrin 9-5 2.0t Wagonia testissä. Testissä mitattiin 2.0t -moottorilla varustetun 9-5:n virityspotentiaalia. Testissä ovat seuraavat setit:

1. orginaali
2. steg 1
3. steg 2
4. steg 3
5. steg 4, joka pitää sisällään mm. Aeron turbon ja kytkimen.

Jos lehteä vielä löytyy lehtipisteistä ja ruåttinkieli sujuu, niin artikkeli on ihan hyvää luettavaa Saabin virijutuista kiinnostuneelle.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Vapari sensonic: annappa lyhyt referaatti artikkelista :!:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

potkuhousu kirjoitti:Vapari sensonic:
Hehe hyvä kuitti :)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kattelin niitä 2,5GT:n videopätkiä ja on muuten melkoinen kyykytin. 10.88 varttimaililla etuvetoisella. On se kyllä nopea auto, että alta pois.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

potkuhousu kirjoitti:Vapari sensonic: annappa lyhyt referaatti artikkelista :!:
Joo, aika hyvä kuitti, mutta kun omassa autossa ei enää edes ole kiinni tuota viimeksimainittua :wink:

Vai pitäisi vielä antaa referaatti artikkelista? Pitäisiköhän mun skannata tuo artikkeli ja lähettää se sulle, jos lehden osto ei suju :?: :wink:

No tässä muutamia kohtia lehden artikkelista:

-Rolf Uhr väittää, että 2.0t moottori vastaa viritykseen paremmin kuin 2.3t -moottori ja keksii asialle vielä joitain perustelujakin.

-AM&S:n toimittaja kertoo, että "tavallisella perheautollakin" voi virityksen jälkeen ohittaa 5. vaihteella.

-testi sisältää mittaustuloksia: 9-5 2.0t Wagon steg 3: 0-100 km/h 6,9 s. 9-5 2.0t Wagon steg 4: 0-100 km/h 6,8 s. Lisäksi artikkelia varten on tehty muutamia ohituskiihtyvyysmittauksia, jotka ovat vertailukelpoisia kaikkien testissä testattujen settien välillä.

-steg 4 on kaikista brutaalein: 280 hv, 500 Nm (jos muistan oikein).

Siinäpä oli ne asiat, jotka artikkelista jäivät ekan pikaisen luentakerran jälkeen mieleen.

Ehkä mun sittenkin pitäisi skannata artikkeli Potkikselle, jotta se pääsisi oikein kunnolla tutustumaan siihen :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Kehveli Vapari ex-sensonic melkein pakottaa ostamaan lehden :twisted:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

potkuhousu kirjoitti:Kehveli Vapari ex-sensonic melkein pakottaa ostamaan lehden :twisted:
Vai skannaanko mä sen artikkelin sulle? :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No niin, nyt on sitten luettu tuo artikkeli oikein kunnolla.
Huomasin eräästä kuvasta, että 9-5 2.0t Wagoniin oli pistetty alle Sport Sedanin vanteet :!: Ilmeisesti ne sitten käy, vaikka Sport Sedanin vanteiden offset on 41 ja 9-5:n vanteiden 49 :?:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

mulla on talvi vanteet 16/7.5 ja et on 35!
kesärenkaat 18/8 ja et on 42!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin