Moi!
Tuli irroitettua tuossa allekirjoituksen og satkun konepelti syylärin vaihto-operaation vuoksi.
Nyt sitten takaisin asentaessa tuli hieman ongelmaa. Konepelti on selkeästi hieman kallellaan viistosti ollessaan täysin ylhäällä. Kiinni laittaessa jää irvistämään todella ikävästi keulasta ja ei lukittaudu. Pelti siis lähtee auki nostamalla ylöspäin etureunasta ja avauskahva on tunnoton koska ei lukittaudu.
Mikä on se oikeaoppinen asennus tuolle? Kahdet pultithan siellä on mutta missä asennossa se asennus kuuluisi tapahtua ja miten saada ns fiksusti paikoilleen että istuisi taas..
Konepellin asennus OG900
Konepellin asennus OG900
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2078
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Konepellin asennus OG900
jos oikeasta paikasta irroittaa niin asennon ei pitäisi muuttua mitenkään.
irroititko pellin saranasta missä molemmin puolin 1kpl 12mm. kannalla pultit?
asenus tapahtuu konepelti pysty asennossa työntämällä hahlot tappeihin ja pultti paikalleen.
irroititko pellin saranasta missä molemmin puolin 1kpl 12mm. kannalla pultit?
asenus tapahtuu konepelti pysty asennossa työntämällä hahlot tappeihin ja pultti paikalleen.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Konepellin asennus OG900
jep, satkussa on kyllä aivan idioottivarma tuo nokkapellin irrotus/kiinnitys, missään muussa en näin helppoa ole tavannut ja onnistuu yksinkin.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Konepellin asennus OG900
Tonnarissa on aika lähellä kans. Kaasupumppujen kaksi klipsiä ja sitten saranassa kaks klipsiä ja tappia.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)