Boschin perusakku?
Boschin perusakku?
Muilla kokemuksia Bosch S4 008 akusta?
Ollut käytössä alle 2v ja kolmesti joutunut lataaman akkulaturilla
kun startti juuri ja juuri pyörittänyt, tänään ei edes lähtenyt käyntiin vaikka lupaili.
5 tuntia latausta ja käynnistyi.
Vakioradio ym sähköja ei ranetettu. Lohkolämmitystä käytetty.
Jos auto seisoo 3-4 päivää niin startti hyvin laiska.
Akussa 2V takuu, onkohan näitä mennyt takuupalautuksina useampia?
Ollut käytössä alle 2v ja kolmesti joutunut lataaman akkulaturilla
kun startti juuri ja juuri pyörittänyt, tänään ei edes lähtenyt käyntiin vaikka lupaili.
5 tuntia latausta ja käynnistyi.
Vakioradio ym sähköja ei ranetettu. Lohkolämmitystä käytetty.
Jos auto seisoo 3-4 päivää niin startti hyvin laiska.
Akussa 2V takuu, onkohan näitä mennyt takuupalautuksina useampia?
Viimeksi muokannut torque, Ti Kesä 23, 2015 15:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Boschin perusakku?
minkä verran ottaa lepovirtaa auto?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Boschin perusakku?
Juuri kävin mittaamassa, + ja rungon välissä : 0,62mA
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: La Kesä 20, 2015 11:22
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Boschin perusakku?
Kokemusta on ainakin yhdestä 95ah 4000-srj. akusta ostin diesel volvoon jossa oli käytössä vuoden jonka jälkeen meni pyörittämään MF 4260 traktorin starttia jossa käytössä ollut pikkusta vaille kolme vuotta ilman ongelmia.
Saab 9-5 2.0t linear 2002 ka
Saab 9-5 2.0t vector 2002
Varaosina 9-3 Tid 2007
Saab 9-5 2.0t vector 2002
Varaosina 9-3 Tid 2007
Re: Boschin perusakku?
Toissa talvena ostelin tuon samaisen akun omaani, kun vanha orkkisakku oli väsähtänyt. Ei ole sen jälkeen ollut kyllä latauksen tarvetta, laiskoja startteja tai muutakaan ongelmaa.
SAAB 9-5 Aero -05
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Boschin perusakku?
Latausjännite kannattaa mitata. Pitäisi olla yli 14 volttia, muutoin akun lataus jäänee aina vähän vajaaksi.
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
Re: Boschin perusakku?
Mulla oli femmassa S4007 akku. Ei vakuuttanut. Joutui tasaisin väliajoin latailla, että pysyi käyttökelpoisena. Autoon oli juuri ennen akun vaihtoa vaihdettu laturi, joka kyllä pelitti hyvin. Latausjännite pyöri siellä reilusti 14V paremmalla puolella.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Boschin perusakku?
torque kirjoitti:Juuri kävin mittaamassa, + ja rungon välissä : 0,62mA
Eikös tämä mitata niin, että laitetaan A-mittarin piuha akun napaan ja toinen piuha samassa navassa olevaan akkukaapeliin. Sitten akkukaapeli irti navasta ja mittari kertoo tuloksen.
En ymmärrä miten mittaat + ja rungon välistä?
0,62 mA on todella vähän!
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Boschin perusakku?
Sitä minäkin että onpa pieni virta.
Taisi olla väärä tapa mitata, unohtui perusasiat . Eli tehdäänpä uusiksi, sekä tuo
latausjännite varmaankin hyvä myös tsekata.
Taisi olla väärä tapa mitata, unohtui perusasiat . Eli tehdäänpä uusiksi, sekä tuo
latausjännite varmaankin hyvä myös tsekata.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Boschin perusakku?
Eli siis nimenomaan, että mittari on kiinni navassa ja kaapelissa, kun akkukenkä nykäistään irti? Tuleeko siinä jonkinlainen virtapiikki vai mikä ero on siihen, että ensin nykäistään se kaapeli irti ja sitten tuikataan mittari napaan ja akkukenkään?mikan kirjoitti: Eikös tämä mitata niin, että laitetaan A-mittarin piuha akun napaan ja toinen piuha samassa navassa olevaan akkukaapeliin. Sitten akkukaapeli irti navasta ja mittari kertoo tuloksen.
Kuulostaa melko sormiakrobatiaa vaativalta hommalta.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Boschin perusakku?
Eipä noissa mittaustavoissa ole muuta eroa kuin se, että mikan selittämällä tavalla autosta ei häviä välissä sähköt (=mankan ja ajotietokoneen asetukset ja lukemat säilyy). Voi sen tehdä jälkimmäiselläkin tavalla ja ehkä helpoinkin niin, ellei virtamittariin ole kunnon hauenleukoja.
Kolmas ja mielestäni paras tapa on mitata pihtimittarilla. Oma yleismittariin kiinnitettävä maksoi muistaakseni pari kymppiä. Samaan hintaan saa halvimmillaan erillisenkin pihtimittarin.
Tuosta esimerkiksi yleismallinen pihtimittari yleismittareihin: http://www.elektrolinna.fi/kauppa/index ... oodi=CP-09
Kolmas ja mielestäni paras tapa on mitata pihtimittarilla. Oma yleismittariin kiinnitettävä maksoi muistaakseni pari kymppiä. Samaan hintaan saa halvimmillaan erillisenkin pihtimittarin.
Tuosta esimerkiksi yleismallinen pihtimittari yleismittareihin: http://www.elektrolinna.fi/kauppa/index ... oodi=CP-09
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Boschin perusakku?
Pihtimittarilla ei ilmeisesti tarvi ruveta kenkää irrottamaan navasta?
EDIT: Olen vakavissani ruvennut miettimään ECU memory saverin hommaamista. Voisi akkua tarvittaessa käyttää irti ilman, että kaikki asetukset menee nollille.
EDIT: Olen vakavissani ruvennut miettimään ECU memory saverin hommaamista. Voisi akkua tarvittaessa käyttää irti ilman, että kaikki asetukset menee nollille.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Boschin perusakku?
Ennen mittausta pitää muistaa odottaa se reilu puoli tuntia että kaikki on varmasti stand-by tilassa. Ja jos on muistanut avata konepellin ennen sitä niin ei syty sisävalot ovea avatessa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Boschin perusakku?
Ja muistetaan sitten mitata se latausjännite akun navoista. Ei siis esimerkiksi akun kengistä tai kaapeleista. Näin saadaan todellinen jännite, joka päätyy akulle asti.
Jos haluaa sitten mittailla miten hyvin laturi puskee jännitettä, niin mitataan laturilta. Laturilta mitatun ja akun navoista mitatun jännitteen erotus on sitten kaapeleihin ja liitoksiin uppoava häviö. Ja tämä häviö riippuu sitten jossain määrin latausvirrasta, eli kun akku on tyhjä, on häviö suurempi, koska virtaa kulkee enemmän.
Itse ostin juuri torstaina Saabiin Boschin 85 Ah S5:n. Saas nähdä miten pelaa pidemmän päälle. Aikaisemmin on Boschin akusta vain yksi kokemus ja se oli edellisessä Saabissa. Mutta auto meni kaupaksi kun akku oli vasta muutaman kuukauden ikäinen.
Jos haluaa sitten mittailla miten hyvin laturi puskee jännitettä, niin mitataan laturilta. Laturilta mitatun ja akun navoista mitatun jännitteen erotus on sitten kaapeleihin ja liitoksiin uppoava häviö. Ja tämä häviö riippuu sitten jossain määrin latausvirrasta, eli kun akku on tyhjä, on häviö suurempi, koska virtaa kulkee enemmän.
Itse ostin juuri torstaina Saabiin Boschin 85 Ah S5:n. Saas nähdä miten pelaa pidemmän päälle. Aikaisemmin on Boschin akusta vain yksi kokemus ja se oli edellisessä Saabissa. Mutta auto meni kaupaksi kun akku oli vasta muutaman kuukauden ikäinen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Boschin perusakku?
Tuolla ei kyllä autohommissa tee mitään, kun se mittaa vain vaihtovirtaa. Tasavirtaa mittaavat tahtovat olla huomattavasti kalliimpia.kribe kirjoitti:Kolmas ja mielestäni paras tapa on mitata pihtimittarilla. Oma yleismittariin kiinnitettävä maksoi muistaakseni pari kymppiä. Samaan hintaan saa halvimmillaan erillisenkin pihtimittarin.
Tuosta esimerkiksi yleismallinen pihtimittari yleismittareihin: http://www.elektrolinna.fi/kauppa/index ... oodi=CP-09