Mitkä iskarit taakse?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
009baas
"Viggen"
Viestit: 582
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Mitkä iskarit taakse?

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Ostin taannoin aerotonnarin, jossa on bilsteinin jouset ja ilmeisesti myös iskarit edessä, eli nokka on jäykkä.Perä sen sijaan elää ihan omaa elämäänsä ja luulen että on ihan vakio.Mietin että laittaisin taakse kuormajouset kun olen kuullut että ne on ok jäykät ja kestää myös kuormaamista, eikä tule perusilmiötä että takapää jää roikkumaan.Mietinkin nyt että mitkä iskarit sinne laittais kaveriksi..pistäiskö ihan vakiot vai jotkut sachsit vai jopa biilsteinin b6, jotka on vissiin tarkoitettu toimimaan vakiomittaisten jousien kera.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitkä iskarit taakse?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Omassa on jo 6 vuotta vanhat PCS:ltä ostetut kuormajouset ja B6:set, ei nekään uudet. Tyhjällä autolla pikkasen takapää nypyttää mutta kun takapenkillä on porukkaa ja/tai kontissa tavaraa niin toimii todella hyvin ja kestää heittoja kuormankin kanssa. Nypytyksen määrä riippuu myös rengastuksesta ja ilmanpaineista, 205/55-16 sopivilla paineilla aika jees.
Edessä B6:set oli liian tämäkät omaan makuun joten laitoin takaisin aeron jousilla olevat vakioiskarit.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
009baas
"Viggen"
Viestit: 582
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitkä iskarit taakse?

Viesti Kirjoittaja 009baas »

vesa67 kirjoitti:Omassa on jo 6 vuotta vanhat PCS:ltä ostetut kuormajouset ja B6:set, ei nekään uudet. Tyhjällä autolla pikkasen takapää nypyttää mutta kun takapenkillä on porukkaa ja/tai kontissa tavaraa niin toimii todella hyvin ja kestää heittoja kuormankin kanssa. Nypytyksen määrä riippuu myös rengastuksesta ja ilmanpaineista, 205/55-16 sopivilla paineilla aika jees.
Edessä B6:set oli liian tämäkät omaan makuun joten laitoin takaisin aeron jousilla olevat vakioiskarit.
keula nypyttää kyllä hieman häiritsevästi myös, mutta peräpää on niin löysä p*ska että se muodostaa jo turvallisuusriskin :lol: eikös tuo nypytys johdu pelkästään jousista?
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Vastaa Viestiin