Ei hyvänen aika. Saattaa tuo viive olla samanlainen ku 99 Turbossa aikoinaan, että 3000rpm menee ku ruisku ja sitten potkaisee. Ainakin mulle tuli sellainen käsitys, että tuo turbo ahtaa tuon imuputken 0,05 sekunnissa täyteen, mutta kuinka kauan menee siihen, että pakokaasut alkaa ihan tosissaan pyörittään ahdinta, kun kaasua painetaan.
Toinen syy miksi ahdin on iso on varmasti siinä, että noinkin takana pakokaasut on jo viilenneet siinä määrin, että siitä saatava (kineettinen) hyöty on jo paljon pienempi kuin esim. pakokaasuissa pakosarjan kohdalla.
Ja muutenkin tuo turbon lämpötilan pienuus ei ole mikään etu verrattuna normaaleihin turbomoottoreihin. Kuuma ahdinhan vaatii parempi laatuisen öljyn voiteluun ja ahtimen aihettaman ahtoilman lämpötilan voi pudottaa tarpeeksi isolla välijäähdyttimellä.
Ja ku potkiskin tuossa ylhäällä mainitsi niin on tosi puhdas ja ennen kaikkea kuiva paikka ottaa ilmaa
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mitenkähän toimii Suomen oloissa
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
No, on sitä tullu nähtyä kaverin ottamista valokuvista Roverin V8 Minin keulassa ja silloin luuli nähneensä kaiken...