Säätelin femmastani tajajarrukenkiä ja vasen ei säätynyt ollenkaan niin tarkemmin tutkiessa tuo säätömutterin kierre oli haihtunut taivaantuuliin?!??!?!
Ei ihme jossei kehi
Mistähän tuota säätöpyörää saisi tilattua?
Tuossa kuva härpättimestä(neljäs kuva) niin tajutaan puhua samasta aiheesta.
Älä nyt tilaa uusia ennen kuin yrität herkistää originaaleja. Tuo sun säätöhässäkkä on vaan juminut kiinniasentoon - kierreosahan on tuon lyhyen holkkipään jatkona.
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut) Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man) Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Joo..ku näyttää että on tuo kierre "syöpyny/kulunut pois, eikös se kierre pitäis näkyä tuossa sisemmässä tapissa? tai sit se on totaalisesti jumissa!
Näyttäis olevan kuopion delta-autolla hyllyssä 12€/kpl et ei paha ...käyn sieltä.
Kiitos ja kumarrus vastauksista arvon raadille
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
Se sisempi tappi on ihan vaan lyhyt pyöristetty tumppi joka pyörii vapaasti kuopassaan.
Tappisysteemin rakenne näkyy tuolla Speedpartsin sivun räjäytyskuvassa.
Ei niistä uusista säätötapeista varmaan haittaa ole, mutta ei tuo originaalikaan rikki ole - lienee vaan jumissa.
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut) Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man) Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Julle kirjoitti:On tuokin säätö niin saatanan aatamin aikainen paska, kuin olla voi. Kaikkea paskaa näkee 2000 luvulla.
Erittäin hyvä ja varmatoiminen systeemi. On ollut minulla aika monessa kulkineessa samanlainen eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia kun kerran vuodessa tekee säädön. Automaattisäädöt säätää itsensä loppuun tai jumittuu ja hajoaa ja sähköisten systeemien pieni käsijarruremppa tarkoittaa tonnin kulua.
Väittäsin, että hyvin tehty jarrulevyä käyttävä satulakäsijarru on toimivin systeemi.
Näitä toimivia satulajarruja löytyy mm. 80-luvun Saabeista siihen asti, että Opelismi iski kunnolla.
Kyllä ne kengät on jo melko mennyttä päivää.....
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
9-5 3.0t kirjoitti:Älä nyt tilaa uusia ennen kuin yrität herkistää originaaleja. Tuo sun säätöhässäkkä on vaan juminut kiinniasentoon - kierreosahan on tuon lyhyen holkkipään jatkona.
No...prkle..olit täysin oikeassa kun asiaan jaksoi syventyä
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
Julle kirjoitti:On tuokin säätö niin saatanan aatamin aikainen paska, kuin olla voi. Kaikkea paskaa näkee 2000 luvulla.
Erittäin hyvä ja varmatoiminen systeemi. On ollut minulla aika monessa kulkineessa samanlainen eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia kun kerran vuodessa tekee säädön. Automaattisäädöt säätää itsensä loppuun tai jumittuu ja hajoaa ja sähköisten systeemien pieni käsijarruremppa tarkoittaa tonnin kulua.
Ihmeen vähillä harmeilla olen tommosen käppärin kanssa ensin yhdessä ja sittemmin kahdessa saabissa samaan aikaan pärjäillyt. Kerran (tai kahdesti vuoteen yleensä renkaiden kausivaihdon yhteydessä) vähän säätää ruuvimeisselillä tota säätöpyörää molemmista jarruista. Femmailu alkoi kuitenkin jo vuonna 2006, joten olis periaatteessa pitänyt hermojen mennä tms. jo nuiden kanssa, jos ne nyt olisi erityisen huonoja tai vikaherkkiä. Käsijarruahan kuuluu käyttää säännöllisesti ja jos vaijereilla on jäätymistaipumusta, niin vaihto uusiin +uittaminen täyteen vaijeri/ketjuöljyä ja ne toimii vuosia sen jälkeen hienosti. Kolkista tosin jumittelu korjautui pelkällä vaijeri/ketjuöljyn ujuttamisella kuoren sisään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mertmi kirjoitti:
Ihmeen vähillä harmeilla olen tommosen käppärin kanssa ensin yhdessä ja sittemmin kahdessa saabissa samaan aikaan pärjäillyt. Kerran (tai kahdesti vuoteen yleensä renkaiden kausivaihdon yhteydessä) vähän säätää ruuvimeisselillä tota säätöpyörää molemmista jarruista.
Heh joo. Tuo sigun vanhempi femma tuli talouteen vuonna 2005, ekan (ja toistaiseksi ainoan) kerran puutuin millään tavoin takajarrujen toimintaan vuonna 2013.
Silloin tuli hylky katsastuksessa käsijarrusta, laitoin suosiolla uudet levyt, palat ja käsijarrukengät tilpehööreineen.
Yli 100tkm tuli mittariin kyseisellä aikavälillä