Jarrupääsylintereistä ja tehostimista

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
mikali
"Ruisku"
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 20:47

Jarrupääsylintereistä ja tehostimista

Viesti Kirjoittaja mikali »

Olis tarkoitus laittaa vanhaan v4:n runkoon tahtarin kone .
Jarrut vaan vähän huolettaa . Unelmana on saada jarrupolkimen voiman tarve kohtuulliseksi .
Olen kokeillut tahtarissa 240.n Volvon jarrupääsylinteriä ja toimi kyllä kohtuullisesti .
Onko tiedossa , toimiiko nelkun oma jarrutehostin , jos kytkee tahtarin imusarjaan ???
lennon
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Su Marras 13, 2005 20:27
Paikkakunta: tammela

Re: Jarrupääsylintereistä ja tehostimista

Viesti Kirjoittaja lennon »

Kunhan jarrut ovat itsessään hyvässä iskussa, niin kyllä niillä pysähtyy ilman tehostintakin. 1967 ja 1968 V4:ssä oli levyjarrut ilman tehostinta ja hyvin pysähtyi vaikka omapaino on isompi, kuin tahtarissa. Itse ajelin kesät vuosina 1999 - 2002 M68 V4:llä ja jarruihin olin ihan tyytyväinen. Poljinvoimaa vaati enemmän, mutta ei kohtuuttomasti.
Saab 96 1969 & 1973
ja varaosiksi 1972 & 1975
Vastaa Viestiin