B204E Ei ahda kuin 0,2 bar
B204E Ei ahda kuin 0,2 bar
Terve!
Koetin tuossa etsiskellä juttua tästä ongelmasta, mutta ei ainakaan sattunut silmän, joten kysympä sitten.
Minulla on siis tuo otsikon kone Mantassa Trionic 5:llä, ja muuten kaikki toimii hyvin mutta ahdot on hukassa. Ahtopainemittaria ei ole, joten paineet on arvaus, mutta on siis kovin hengetön. Mekaanista vikaa ei ole, olen tuolla koneella ajellut 10tkm tonnarilla, ja se on juuri remontoitu. Purkissa on Stage1-softa ja mankkuvena (T7). Vielä Saabissa ollessaan eteneminen vallan hauskaa, joten joku sähköihin liittyvä juttuhan se on.
Nyt autosta ei ole saatavana jarruvalokatkaisijan tietoa, eikä nopeustietoa. Olisiko jompikumpi näistä syyllinen ahtojen vähäisyyteen?
Mitenkähän asian saisi ratkaistua, eli saisiko tuon nopeustiedon haaroitettua vaikka kampiakselin asentotunnistimelta?
Koetin tuossa etsiskellä juttua tästä ongelmasta, mutta ei ainakaan sattunut silmän, joten kysympä sitten.
Minulla on siis tuo otsikon kone Mantassa Trionic 5:llä, ja muuten kaikki toimii hyvin mutta ahdot on hukassa. Ahtopainemittaria ei ole, joten paineet on arvaus, mutta on siis kovin hengetön. Mekaanista vikaa ei ole, olen tuolla koneella ajellut 10tkm tonnarilla, ja se on juuri remontoitu. Purkissa on Stage1-softa ja mankkuvena (T7). Vielä Saabissa ollessaan eteneminen vallan hauskaa, joten joku sähköihin liittyvä juttuhan se on.
Nyt autosta ei ole saatavana jarruvalokatkaisijan tietoa, eikä nopeustietoa. Olisiko jompikumpi näistä syyllinen ahtojen vähäisyyteen?
Mitenkähän asian saisi ratkaistua, eli saisiko tuon nopeustiedon haaroitettua vaikka kampiakselin asentotunnistimelta?
Viimeksi muokannut VPP, Ma Tammi 11, 2016 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SC TiDs -07
Ex. NG900 B204E -94, 9000 B204L -97, Manta B GSi B204L
Ex. NG900 B204E -94, 9000 B204L -97, Manta B GSi B204L
Re: B204E Ei ahda kuin 0,2 bar
Hukkiksen tanko on varmaan kiinni ja sen sokka paikoillaan? Ettei vaan ole hukkaportti levällään?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: B204E Ei ahda kuin 0,2 bar
Nopeustiedoksi arveltiin kelpaavan trionicin kierroslukutieto.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &hilit=rpm
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &hilit=rpm
Re: B204E Ei ahda kuin 0,2 bar
Kuten jus:n vastauksesta voitkin päätellä niin syyllinen on tuo nopeustiedon puuttuminen.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: B204E Ei ahda kuin 0,2 bar
Pahimmassa mahdollisessa tapauksessa pääset laatikkojumppaan jos ei ole nopeusanturi pimeänä
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: B204E Ei ahda kuin 0,2 bar
Antaako oman lusikkansa soppaan se, että veto päällä jarrua painaessa Trionic sallii vain peruspaineet? Kerran jarruvalokatkaisija ei ole myöskään toiminnassa.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Re: B204E Ei ahda kuin 0,2 bar
0,2 bar on aika alhainen lukema peruspaineiksikin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: B204E Ei ahda kuin 0,2 bar
Lukema oli arvaus, kysyjällä ei ilmeisesti ole ahtopainemittaria autossa..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: B204E Ei ahda kuin 0,2 bar
Kappas, hyppäsin näköjään lukiessa sen rivin yli
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: B204E Ei ahda kuin 0,2 bar
Kerran törmäsin T7-venalle konvertoituun T5-boksiin, mistä oli juotos pettänyt yhdestä paikasta -> ahtoi heikosti eli kulki peruspaineilla. Kolvilla hoitui ongelma.
Re: B204E Ei ahda kuin 0,2 bar
Noniin, nyt tuli testailtua kaikeinlaista.
Hukkaportin tanko on kiinni, ahtoi kyllä aiemminkin ja ahdin on tankoineen hyvin näkösällä tässä autossa.
Laatikkoremppaakaan ei tarvitse tehdä kun kone ei edelleenkään ole Saabissa
Eli kierroslukumittarin sain toimimaan samalla kun yhdistin tuon nopeustiedon siihen, ja alkoi kulku maistumaan. Vieläkään ei kuitenkaan ole kaikki tehot tallessa, ei ole niin kauaa kun ajoin tällä koneella toisessa korissa.
Juotosvika ei ole mahdollinen, tarkistin purkin sisältä.
Pakokaasumittarilla tuli katsottua tänään autoa, ja vaikka paikallaan on ehjä katalysaattori, oli HC 400-500 ja CO 4-5 eli lambda-arvo pyöri välillä 0.88-0.92.
Taidan laittaa vehkeen takaisin liikennekäytöstä poistoon ja ensimmäisenä on saatava OBD-liitin toimintaan ja jostain joku lukulaite että pääsee lukemaan mitä purkki tuumaa. Olisiko ehdotuksia kohtuuhintaisesta varmasti toimivasta lukijasta?
Hukkaportin tanko on kiinni, ahtoi kyllä aiemminkin ja ahdin on tankoineen hyvin näkösällä tässä autossa.
Laatikkoremppaakaan ei tarvitse tehdä kun kone ei edelleenkään ole Saabissa
Eli kierroslukumittarin sain toimimaan samalla kun yhdistin tuon nopeustiedon siihen, ja alkoi kulku maistumaan. Vieläkään ei kuitenkaan ole kaikki tehot tallessa, ei ole niin kauaa kun ajoin tällä koneella toisessa korissa.
Juotosvika ei ole mahdollinen, tarkistin purkin sisältä.
Pakokaasumittarilla tuli katsottua tänään autoa, ja vaikka paikallaan on ehjä katalysaattori, oli HC 400-500 ja CO 4-5 eli lambda-arvo pyöri välillä 0.88-0.92.
Taidan laittaa vehkeen takaisin liikennekäytöstä poistoon ja ensimmäisenä on saatava OBD-liitin toimintaan ja jostain joku lukulaite että pääsee lukemaan mitä purkki tuumaa. Olisiko ehdotuksia kohtuuhintaisesta varmasti toimivasta lukijasta?
9-3 SC TiDs -07
Ex. NG900 B204E -94, 9000 B204L -97, Manta B GSi B204L
Ex. NG900 B204E -94, 9000 B204L -97, Manta B GSi B204L
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: B204E Ei ahda kuin 0,2 bar
Aika paksullaan tuntuis pyörivän..Onko orkkis lambda paikallaan? Ei siellä varmaan tehoja löydy jos noin paksut seokset,afr noilla arvoilla varmasti 10.
Jos sulla on trionic käytössä tuossa kokoonpanossa niin paras vaihtoehto olisi hommata oikeat mokkulat niin pääset T5suitella katsomaan mitä tapahtuu.
Esim tuolta: http://kpimport.fi/index.php?route=prod ... uct_id=130
Ja se lukeminen onnistuu SFI liittimen kautta jos siellä vielä on se paikallaan johtosarjassa.
En usko että OBD:n kautta saat paljoakaan tietoa irti..Varmaan jotain perus vikakoodeja muistaakseni joskus pääsi katselee autocomilla obd:n kautta.
Olishan se ahtopainemittarikin ihan hyvä tulkitsemaan mahdollisia karkailuja jne.
Jos sulla on trionic käytössä tuossa kokoonpanossa niin paras vaihtoehto olisi hommata oikeat mokkulat niin pääset T5suitella katsomaan mitä tapahtuu.
Esim tuolta: http://kpimport.fi/index.php?route=prod ... uct_id=130
Ja se lukeminen onnistuu SFI liittimen kautta jos siellä vielä on se paikallaan johtosarjassa.
En usko että OBD:n kautta saat paljoakaan tietoa irti..Varmaan jotain perus vikakoodeja muistaakseni joskus pääsi katselee autocomilla obd:n kautta.
Olishan se ahtopainemittarikin ihan hyvä tulkitsemaan mahdollisia karkailuja jne.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: B204E Ei ahda kuin 0,2 bar
Vakiolambda on juu, ja trionic5 on käytössä. Moottori on myös vakio (lukuunottamatta softausta ja mankkuvenaa, joilla on ajettu jo yli 5tkm), eikä mitään ole muutettu edellisen korin jäljiltä, poislukien johtosarjan puukotus. Tai kyllä kansi ja jakopää rempatiin.
Mikä tuo sfi-liitin on? Minulla on kyllä tuollainen com-usb piuha toisen auton säädettävää ruiskua varten. Tarvitseeko siihen vielä jotain muuta?
Softan laitoin latautumaan läppärille
EDIT: Olisiko hyviä kokemuksia jostain laajakaistalambdasta näytöllä, joka syötäisi trionicille lambdatietoa
Mikä tuo sfi-liitin on? Minulla on kyllä tuollainen com-usb piuha toisen auton säädettävää ruiskua varten. Tarvitseeko siihen vielä jotain muuta?
Softan laitoin latautumaan läppärille
EDIT: Olisiko hyviä kokemuksia jostain laajakaistalambdasta näytöllä, joka syötäisi trionicille lambdatietoa
9-3 SC TiDs -07
Ex. NG900 B204E -94, 9000 B204L -97, Manta B GSi B204L
Ex. NG900 B204E -94, 9000 B204L -97, Manta B GSi B204L
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: B204E Ei ahda kuin 0,2 bar
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... I#p1075216
Tuolla vähän juttua siitä SFI:iistä ja mahdollisia muita keinoa lukea livedataa..
SFI: http://s24.postimg.org/ilg7dobb9/pahkinankuoressa.png
Paras on jos laajakaistan hommaat,niin jätä se vaan mittariksi.Ja vakiolambda paikalleen..
Jos vaihdat lambdaa niin orkkis boschia pelkästään.
Tuolla vähän juttua siitä SFI:iistä ja mahdollisia muita keinoa lukea livedataa..
SFI: http://s24.postimg.org/ilg7dobb9/pahkinankuoressa.png
Paras on jos laajakaistan hommaat,niin jätä se vaan mittariksi.Ja vakiolambda paikalleen..
Jos vaihdat lambdaa niin orkkis boschia pelkästään.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: B204E Ei ahda kuin 0,2 bar
1. Bypassvika
2. Vastaratas laatikon sisällä rikki
3. Nopeusanturi sökö
4. Turbon pakopesä halki?
Nopeustiedot voi ottaa abs.lta. täällä foorumilla yks tekee käypäsen sarjan.
2. Vastaratas laatikon sisällä rikki
3. Nopeusanturi sökö
4. Turbon pakopesä halki?
Nopeustiedot voi ottaa abs.lta. täällä foorumilla yks tekee käypäsen sarjan.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1