Lisää meteliä Saabbiin!

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Jonteri
"Ruisku"

Lisää meteliä Saabbiin!

Viesti Kirjoittaja Jonteri »

Eli autona 9-3 SS 1.8 t . Auton moottoriäänet omaan makuun liian hiljaiset ja mitään sanomattomat. Onko kukaan korvannut vakio takapönttöä aftermarket-pöntöllä , jos on niin miten on toteutettu ( Minulla siis takapönttö auton alla piilossa ) . Ja toinen kysymys, meneekö auton moottorinohjaus sekaisin vapaavirtaussuodattimesta. Selvennyksenä ,ajatuksena ei siis ole tehdä koko kylän herättävää tuomionpäivän melutorvea. Autossa on vaan omaan makuun saatu jopa liian hyvin kätkettyä moottorin äänimaailma sisätiloilta.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00
Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Pakari
"Saabisti"

Re: Lisää meteliä Saabbiin!

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Minä voin suositella maptunpartsin 2,5" catbackiä. Se on äänimaailmaltaan sellainen josta viestin perusteella voisit pitää. Normiajossa hiljainen, ulkona huomaa kyllä että jotain on muutettu. Minä ainakin tykkäsin ng9-3:ssa kyseisestä putkistosta, ja nyt femmassa on saman valmistajan catback myös ja äänimaailma miellyttää. Asentaessa joko koko catbackin tai sitten vaikka vain jonkun sportti vaimentimen joudut puskuria muokkaamaan jotta saat ulostulolle paikan.

Ei auto vapaavirtaussuodattimesta sekoa. Tästä aiheesta löytyy paljonkin keskustelua foorumilta osa puolesta ja osa vastaan. Joudut muodostamaan oman kantasi asiaan, todennäköisesti käytännön hyötyä vapaavirtaussuodattimesta saabeissa ei ole, ehkä imuäänet muuttuvat hieman. Jos päädyt laittamaan vapaavirtaussuodattimen, niin laita orkkiskoteloon paneelimallinen, laadukas. Jos öljyät suodattimen, niin tällöin löydät sitä öljyä ilmamäärämittarista joka taas hajottaa sen immun.. Eli pesu suodattimelle riittävän usein eläkä käytä öljyä siihen. Minulla oli maptunin paneelivapaavirtaussuodatin 9-3:ssa 100tkm, eikä ollut ongelmia. Tietääkseni ko.filtteri on uudella omistajalla autossa edelleen ja toimii ongelmitta. Ja sitä edellisessä autossa joka oli ford oli kartiomallinen, eikä sitäkään öljytty 140tkm aikana ja toimi siinäkin moitteetta.
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Vastaa Viestiin