Jäläkikäyntiä....

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ripelius
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Syys 23, 2004 00:01

Jäläkikäyntiä....

Viesti Kirjoittaja ripelius »

Mikä auttannee polttaan noi karstat pois? Kukaan huoltomies ei ole vielä antanu mulle vastausta!!!!
Onko muuta keinoa ku antaa kenkää tai kaataa vettä kaasariin? :P Norm. oktaani 99 ja nyt saa vain 98 bentseeniä... eli bensan okt nostokaan ei auta!!
(Kansi rikki nostaa lämmöt+nokee, siinä yks syy jälkkäri käyntiin??)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Varmista että ryyppy on pois päältä sammuttaessasi virrat.
Minkävuosimallisesta 99:stä puhutaan, onko autossa tyhjäkäyntisolenoidi siellä imusarjan alla - toimiikohan se?
Onko tyhjäkäyntikierrosluku normaalin alhainen?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7687
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Onko sytytyksen ajoitus tai seokset tarkastettu koska viimeeksi?
Haulla löytyy lisää juttua aiheesta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eikö tuo veden juottaminen ja sytkän tarkastus ole kaikkein yksinkertaisin, halvoin (ilmainen) ja taitaa jopa olla toimivin konsti!
seoksen säädöstä joutuu jo muutaman euron maksamaan...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Joonatan
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ke Syys 22, 2004 22:10
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Joonatan »

vähä ot, mutta kuitenkin jälkikäynnistä

kaveri on vähä enemmän ja vähemmän noitten koneitten kanssa pöyriny, laittaa ja korjailee niitä harrastuksena ja työkseen.

no niillä on pihassa seisonu vanhempi farkku rellu outtamassa sitä korjaajaa. poijat oli sitten tässä ruvennu pähkäilemään että lähtiskö se tulille, ja eiku tuumasta toimeen ja auto käymään ja baanalle. tietysti ajossa kuluu bensaa ja sitähän oli vähänlaisesti talossa niin löpöä tankkiin, siis pikku hiljaa bensan kanssa, loppu vaiheessa pelkästään löpöä. ilmeisesti kone oli käynyt loppuvaiheen puhtaasti löpöllä kun auton sammuttaminen ei oikein ollut onnistuakseen. kone oli käynyt n.30 min jälkikäyntiä avainten pois ottamisen jälkeen.
ihme kyllä kone ei mennyt paskaksi tuosta rääkistä, hyvin toimi tämänkin rääkin jälkeen kun tässä iskettiin ihan vain pelkästään bensaa tankkiin.

oon muuten ajanut kyseisen kaverin papiskalla joka toimii löpöllä, käyntiin laittaessa laitetaan bensaa suoraan sylinteriin että lähtee käyntiin ja sen jälkeen ankaraa ajoo, lähtee vaan aika vaaleeta savua ja PALJON :lol:. ihmeen hyvin kone sammu, ei jääny pyörimään kuten toi rellun mylly.

kyseisen kaverin tallista vois tietysti laittaa joskus tänne kuvia, siellä on aika paljon erillaisia vanhoja ajoneuvoja ja mitä erillaisimpia vehkeitä, mutta ikävä kyllä, ei saappaita.
9-3 SC 1,9 TiD -08
#2678
Vastaa Viestiin