2.8T V6 kytkinasiaa, 4WD VS etuveto?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
vectraTBO
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Marras 23, 2008 18:38

2.8T V6 kytkinasiaa, 4WD VS etuveto?

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Tervehdys.

Mulla on pieni koneenvaihtoprokkis meneillään Opelin raatoon. Ostin Speedpartsilta tollasen uuden B284 moottorin joka piti olla etuvetoon tarkoitettu mutta kuitenkin on ilmeisesti ainakin nelikon kytkimellä ton rahtilavan tekstin mukaan?

Kuva
Kuva

Varaosaluetteloiden mukaan nelikon kytkin on 250mm kun taas etuvedon 240mm. Osaakos joku tulkata noiden asetelman numeroiden mukaan onko kytkin nelikkoon?

Ja jos on, voiko sen asentaa esim etuveto B284 Saabiin? paketin kokonaiskorkeus on noin 5mm korkeampi kuin etuveto Opelin paketin korkeus. Boorit näyttäis olevan samat, ainakin hampaiden lukumäärä.

Moottori on menossa -07 OPC Vectraan jossa vanhassa koneessa hyppäs jako sen verran että neljässä pytyssä imuvenat vuotaa :mrgreen:
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: 2.8T V6 kytkinasiaa, 4WD VS etuveto?

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ainakin tuo stanssattu TYP 250 viittaisi, että levy on 250mm. Tuolla 55568852 numerolla taas tarjotaan molempia. 6-vaihteisen manuaalin kaveriksi tuota tarjotaan, joten kai sen sinne uskaltaa laittaa.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
vectraTBO
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Marras 23, 2008 18:38

Re: 2.8T V6 kytkinasiaa, 4WD VS etuveto?

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Niinhän toi näytti olevan 250mm levyllä kun purin ton paketin. Päädyin kuitenkin laittamaan Vectran vanhan kytkimen kun se ei juurikaan ollut kulunut.

Jos joku tarvii niin löytyy siis uusi kaksoismassavauhtipyörä+kytkinlevy+asetelma 2.8T 4WD Saabiin.
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1811
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: 2.8T V6 kytkinasiaa, 4WD VS etuveto?

Viesti Kirjoittaja timpetti »

vectraTBO kirjoitti:...Moottori on menossa -07 OPC Vectraan jossa vanhassa koneessa hyppäs jako sen verran että neljässä pytyssä imuvenat vuotaa...
Kuulostaa mielenkiintoiselta, voiko projektia seurata jonkin http kautta??
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: 2.8T V6 kytkinasiaa, 4WD VS etuveto?

Viesti Kirjoittaja jjasco »

timpetti kirjoitti:
vectraTBO kirjoitti:...Moottori on menossa -07 OPC Vectraan jossa vanhassa koneessa hyppäs jako sen verran että neljässä pytyssä imuvenat vuotaa...
Kuulostaa mielenkiintoiselta, voiko projektia seurata jonkin http kautta??
Tässä projektiketju:
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 8b6730c6e8

Tässä moottoria koskeva vikaketju:
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 4&t=256490
9³SS Turbo X '08

-Janne
vectraTBO
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Marras 23, 2008 18:38

Re: 2.8T V6 kytkinasiaa, 4WD VS etuveto?

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Tossa edellä olikin jo linkit mistä swappia voi seurata. Motti on nyt vaihdettu ja kaikki toimii kuten pitääkin.

Tässä vielä pari kuvaa kytkin paketista, käsitin että toi sopii myös 9-3 B207 nelivetoon?

Vauhtis:

Kuva

Levy:

Kuva

Koko paketti:

Kuva
Vastaa Viestiin