Klubikaverilla hajosi nesteletku CS tonnarista (toinen moottorilta lämppärin kennolle menevistä). Varastoja tonkimalla löytyi ehjä letku vaurioituneen tilalla ja tonnarilla pääsee taas liikkeelle.
Omien kotteroiden kohdalle on sattunut toistaiseksi ainoastaan aikanaan og900:sta haljennut 90 asteen kulmaletku.
Yhdistävät tekijät näissä em. tapauksissa ovat, vaurioituneen letkun päiden toisistaan poikkeava halkaisija (ts. Letkun päät ovat erikokoiset) sekä letkussa ollut 90 asteen kulma.
Omassa cs tontussa ei vielä ole nesteletkujen vikoja ilmennyt, mutta se lienee vain ajan kysymys, milloin niin tulee käymään.
Tulin ajatelleeksi, että kuinkahan yleisiä nesteletkujen viat ovat tonnareissa? Tai saabeissa yleensä?
Tonnarin nesteletkujen kesto
-
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 22:56
- Paikkakunta: Rovaniemi
Tonnarin nesteletkujen kesto
#3621
3 tonttua, 2 satkua ja femma
3 tonttua, 2 satkua ja femma
Re: Tonnarin nesteletkujen kesto
Yhteen tonnariin joutunut nuo uusimaan huonokuntoiset käytetyillä parempikuntoisilla, letkut hajosivat päästä haperuuttaan irrottaessa kennon vaihtamisen yhteydessä. Auto oli -94 cde ja noin 480tkm rullattu.
Muuten mitä saabeja ollut niin
-og900 (ollut niitä 5kpl) uusinut kaksi ylävesiletkua ja yhden alavesiletkun.
-tonnareissa ( yht 5kpl ja niistä 2 vieläkin omistan) -93 cs repes ylävesiletku ja ohut lyhyt väliletku metalliputkien välissä (kaasuläppäkotelon/Imusarjan? lämmitykseen menevä) joka on turbon yläpuolella.
- ng900 uusittu ylä- ja alavesiletku
Muuten mitä saabeja ollut niin
-og900 (ollut niitä 5kpl) uusinut kaksi ylävesiletkua ja yhden alavesiletkun.
-tonnareissa ( yht 5kpl ja niistä 2 vieläkin omistan) -93 cs repes ylävesiletku ja ohut lyhyt väliletku metalliputkien välissä (kaasuläppäkotelon/Imusarjan? lämmitykseen menevä) joka on turbon yläpuolella.
- ng900 uusittu ylä- ja alavesiletku
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: Tonnarin nesteletkujen kesto
Ei tuo kovin yleistä ole, ainakaan omalla kohdalla. Tonnarini 2,3 Turbo CS vm-91/92 ajettu 569tkm ja kaikki alkuperäisiä vesiletkuja edelleen. Ainut mikä joskus 400tkm jälkeen petti, olivat muoviset jatkoholkit lämppärinkennolta tulevissa letkuissa, olisko ne olleet siinä "akvaarion" seinän läpiviennissä. Sitä en jaksa nyt ihan tarkkaan muistaa. Korvasin ne oikeilla kuparijatkoputkiholkeilla
Kaasuläppäkotelon lämmitysletkujen kiinnityskannen tiivisteen olen vuosien varrella kahdesti uusinut
Kaasuläppäkotelon lämmitysletkujen kiinnityskannen tiivisteen olen vuosien varrella kahdesti uusinut
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Tonnarin nesteletkujen kesto
jäin vanhalla uskollisella cc :llä kaupan pihaan kun oksenti nesut pihalle, nopea soitto ja letku löytyi procar serviseltä suoraan varastosta, haku, asennus, nesua ja eikun räkää nokkaan ja taas maantielle.
onneksi tapahtui puukangessa
mittarissa vaivaiset 278tkm
onneksi tapahtui puukangessa

mittarissa vaivaiset 278tkm
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,