kampuran stefa
kampuran stefa
onko kellään kokemuksia paljonko öljyä tulvii stefan läpi jos sen on vahingossa laittanut paikoilleen väärinpäin. en ol kyl asiast varma mut konerempan jälkeen kytkin rupes luistaa ja on vauhtipyörän ympäristö aikast märän näköinen. on nyt parisataa kilsaa takana ja öljyn pinta ei ole kuitenkaan juurikaan laskenut. saattaako olla et motonetin stefa ei edes pidä uutena??? vai saattaako olla et vuotaa aluksi. luulis et öljyt tulis tulvimalla jos stefa ois väärinperin. kiitos kaikille jotka jaksoivat lukea näin pitkälle
Viimeksi muokannut xjford, Ma Helmi 06, 2006 22:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: kampuran stefa
Eikun kytkin edestä, vauhtipyörä irti ja tutkimaan.. luulisi huonompilaatuisenkin stefan pitävän uutuuttaan vaikka pieni ura olisikin huulen kohtaan kulunut.xjford kirjoitti:onko kellään kokemuksia paljonko öljyä tulvii stefan läpi jos sen on vahingossa laittanut paikoilleen väärinpäin. en ol kyl asiast varma mut konerempan jälkeen kytkin rupes luistaa ja on vauhtipyörän ympäristö aikast märän näköinen. on nyt parisataa kilsaa takana ja öljyn pinta ei ole kuitenkaan juurikaan laskenut. saattaako olla et motonetin stefa ei edes pidä uutena??? vai saattaako olla et vuotaa aluksi. luulis et öljyt tulis tulvimalla jos stefa ois väärinperin. kiitos kaikille jotka jaksoivat lukea näin pitkälle
![]()
![]()
Niin.. ja jos tuo profiilisi paikkakunta pitää paikkansa, niin en ehdota vian tutkimista muutaman olusen merkeissä täällä ylämyllyllä minun tallilla..

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Aika manööveri olisi tunkea tiiviste väärin päin. Myrkyn linjoille menen, kytkin pois ja vauhtipyörän taakse katsomaan. Saabin varaosamyynnistä löytyy sellaisia stefoja, joissa huuli on eri kohdassa, kuin ensiasennus tiivisteessä. Tällöin tiiviste pitää paremmin, kun huuli ei satu samaan kohtaan entisen kanssa. Itse tosin tämän asian hoidin jättämällä uuden tiivisteen asentamatta pohjaan saakka, jolloin huuli jää kulumattomaan kohtaan kampiakselin tiivistepintaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tosimiehen ei tartte puskee pohjaan asti...
Joo, se huuli erikohdassa stefa on just tarkoitettu sitä varten ettei satu vanhaan kuluneeseen kohtaan.
Pikkuisen vinoon kun laittaa sen stefan siihen kulumisuraan, niin se toimii kuin öljypumppu ! Rupee epäileen heti että stefa on väärinpäin.


Joo, se huuli erikohdassa stefa on just tarkoitettu sitä varten ettei satu vanhaan kuluneeseen kohtaan.
Pikkuisen vinoon kun laittaa sen stefan siihen kulumisuraan, niin se toimii kuin öljypumppu ! Rupee epäileen heti että stefa on väärinpäin.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vaihdoin äsken tuon stefan ja meinasin jättää sen juuri noin, siis ulommaksi, mutta silloin ulompi huuli joka toimii pölysuojana ei olisi yltänyt kaulalle lainkaan. Sfefa siis piti painaa laipan tasalle saakka.Mertmi kirjoitti:Itse tosin tämän asian hoidin jättämällä uuden tiivisteen asentamatta pohjaan saakka, jolloin huuli jää kulumattomaan kohtaan kampiakselin tiivistepintaa.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
joo. tietty vika saattaa olla asentajassa. stefa on kyl oikein päin siellä mut naputtelin sen varovasti kumivasaralla paikoilleen eli se on varmaan menny mutkalle tai tullut pieni reikä johonkin. se kai tarttis painaa prässillä kiinni
. jos sen stefan vaihtaa siinä paikallaan niin onkos syytä ottaa se päätylevy irti ja painaa irrallaan vai koittaako sen saada paikallaan???

Minä en tehnyt mitenkään oikeaoppisesti sitä, mutta menipähän se paikalleen vanerilevyn palasella, jossa oli reikiä sopivasti. Kolmella kampiakselin pultilla vedätin sillä vanerilevyn palalla tiivisteen paikalleen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01