Painiskelen tuon vm -98:n kanssa. Puhaltimen sain jo pyörimään eri nopeuksilla ja vesiventtiilillekin löytyy asentoja, mutta ilmanvirtauksen ohjaus on jumissa, olisi hyvä pystyä talvella lämmintä ilmaa suuntailemaan.
Nyt on kojelauta purettu pirun päreiksi ja sormilla tunnustellen löytyy jotain suikaleita ko. aparaatin sisällä, mutta ne eivät akselista vääntäen liikkuneet, ja nyt se akselikin murskautui, on kuin lasten leikkiautosta.
Ei huvittaisi tuota hässäkkää enempää purkaa, mitä jos leikkaisi pienellä rälläkällä kylkeä auki niin näkisi mitä vekotin on syönyt ja miksi siivekkeet eivät liiku. Sitten ehkä voisi vaikka pienillä pop-niiteillä paikata takaisin jotenkin ilmanpitäväksi.
Onko joku jo onnistunut korjailemaan eli saanut ilmanohjauksen jotenkin toimimaan?
Ei voi kuin ihmetellä tuollaisia rakenteita, liekö ooppelin vai muun GMn keksintöjä, halvalla on yritetty tehdä leikkaa-liimaa-askartele-menetelmällä kuin leikkikoulussa. Perinteiseen saab-tekniikkaan kai ei enää ollut varaa.
Ilman jakolaitteen herkistäminen, onko konstia?
Re: Ilman jakolaitteen herkistäminen, onko konstia?
Jostain täältä löytyy juttuakin kyseisen aparaatin korjauksesta. Mutta lyhykäisyydessään niin boksi missä ilmansuuntausläpät sijaitsee, niin se auki ja sieltä herkistelemään läppiä hiomalla tms.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Re: Ilman jakolaitteen herkistäminen, onko konstia?
Aukirälläköintiä en suosittele, mutta jonkinlainen hionta saattaa auttaa jos saat boksin auki. Tai sitten ei, valitettavasti. Tuolla jotain tarinaa aiheesta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=148415
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=148415
Re: Ilman jakolaitteen herkistäminen, onko konstia?
Kiitos vinkistä, itse en siihen haullani osunut. Todella tarkka ja ansiokas selostus.
Alan itse purkaa sitä jakokoteloa autosta huomenna.
Alan itse purkaa sitä jakokoteloa autosta huomenna.
Re: Ilman jakolaitteen herkistäminen, onko konstia?
Eipä mitään, hyvä jos tuosta jotain vinkkiä saa. Selostus olisi ollut huomattavasti lyhyempi jos kaikki ottamani projektikuvat olisivat onnistuneet. Vaan kun eivät, piti sanailla enemmän. Jos sinulla tai jollakulla on WIS käytössä, kannattaa tarkastaa sieltä rumpujen, läppien ja väliakselin asennot takaisinasennusvaiheessa. Siinä oli jokin jippo jonka missasin ilman WIS:a ja niinpä jäi sitten säätimen asento vääräksi.
Re: Ilman jakolaitteen herkistäminen, onko konstia?
Purkaessa paljastui, että hammas on lohjennut sisäakselistakin. Purkuosa on tulossa, saa nähdä miten onnistuu. Viimeinen keino on yksinkertaistaa rakennetta, esim. taakse puhallusta ei coupessa tarvita.