CHECK ENGINE
CHECK ENGINE
Missäköhän vika, kun 2000 9-5 Aeron Check engine valo syttyi?
Auto lähtee siitä huolimatta hyvin käyntiin, käy tasaisesti ja voimaa tuntuu riittävän.
Kaikki siis pelaa, mutta se valo palaa????
Autolla on ajettu pelkällä etanolilla....voisko sillä olla jotain tekemistä asian kanssa?
Auto lähtee siitä huolimatta hyvin käyntiin, käy tasaisesti ja voimaa tuntuu riittävän.
Kaikki siis pelaa, mutta se valo palaa????
Autolla on ajettu pelkällä etanolilla....voisko sillä olla jotain tekemistä asian kanssa?
9-3X 2,0t 2011, 9-5 Aero MY 2001 aut.
ex 9-3 SC Griffin TTid, MY 2012, 9-3 Sport Edition 2.0T 2002 aut.
900 Turbo 1996, 900S 1992, 900 Turbo 1989
ex 9-3 SC Griffin TTid, MY 2012, 9-3 Sport Edition 2.0T 2002 aut.
900 Turbo 1996, 900S 1992, 900 Turbo 1989
-
- "Aero"
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: CHECK ENGINE
Irroita sulake nr: 17 puoleksi minuutuksi , niin vika ehkä korjaantuu ? Muista odotella ennen käynnitystä check ok aina.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
Re: CHECK ENGINE
On käynyt vikakoodin luku mielessä, mutta valo syttyi eilen enkä ole ihan vielä ehtinyt
Tänään se paloi aamulla, mutta nyt illalla yllättäen sammui. Ajelin sillä rauhallisesti tunnin verran ja se pysyi poissa,mutta sitten kovahkon kiihdytyksen jälkeen syttyi taas??
Pitänee ainakin yrittää tuota sulakkeen irrottamista, jos huomenna vielä palaa....
Sitä check ookoota odotankin kyllä aina ja nytkin se tulee, vaikka valoa herjaa.

Tänään se paloi aamulla, mutta nyt illalla yllättäen sammui. Ajelin sillä rauhallisesti tunnin verran ja se pysyi poissa,mutta sitten kovahkon kiihdytyksen jälkeen syttyi taas??
Pitänee ainakin yrittää tuota sulakkeen irrottamista, jos huomenna vielä palaa....
Sitä check ookoota odotankin kyllä aina ja nytkin se tulee, vaikka valoa herjaa.
9-3X 2,0t 2011, 9-5 Aero MY 2001 aut.
ex 9-3 SC Griffin TTid, MY 2012, 9-3 Sport Edition 2.0T 2002 aut.
900 Turbo 1996, 900S 1992, 900 Turbo 1989
ex 9-3 SC Griffin TTid, MY 2012, 9-3 Sport Edition 2.0T 2002 aut.
900 Turbo 1996, 900S 1992, 900 Turbo 1989
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: CHECK ENGINE
Voi hyvänen aika sentään! Älkää nyt hyvät ihmiset antako sikaa autolle, jossa palaa helikopteri taulussa. Ei se siellä huvikseen pala. Vikakoodien lukuun ekana. Kun sillä ajetaan etanolilla, niin siinä voi olla SID Info aktivoitu. Paina siinä näytön alapuolella yhtä aikaa + ja - ja katso mitä taphtuu. Jos tulee jotain outoja numeroita ja tekstejä, niin sielät seasta löytyy myös vikakoodi.
Kokeile ensi tuo, kaivellaan sitten ohjetta koodin löytymiseen.
Se Check OK mitä se startin yhteydessä näyttää, ei liity tuohon Check engine valoon mitenkään. Se näytössä näkyvä check on enemmän noita polttimoita koskeva juttu; tarkastaa että onko ajovalojen polttimot ehjiä.
Kokeile ensi tuo, kaivellaan sitten ohjetta koodin löytymiseen.
Se Check OK mitä se startin yhteydessä näyttää, ei liity tuohon Check engine valoon mitenkään. Se näytössä näkyvä check on enemmän noita polttimoita koskeva juttu; tarkastaa että onko ajovalojen polttimot ehjiä.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: CHECK ENGINE
Pitänee sen verran korjata, että ei autolle sikaa annettu, vaan kiihdyttettiin hieman normaalia reippaammin reippaaseen sataseen....., mutta eipä sekään varmaan viisasta ollut, vaikka valo ei palanutkaan sillä hetkellä. Muistan jatkossa
Painoin näytön näppäimiä ja näyttöön tuli kaikenlaisia eri lukemia numerojärjestyksessä. Ekassa näytössä oli
ETO2UOIC.46S
110101
Löytyisköhän jostakin jotkut tiedot, joita sitten voisin verrata näytön tietoihin vian löytämiseksi? Vai pitääkö se vain viedä jollekin, jolla on joku autoon kiinni laitettava vatkula ja joka heti osaisi kertoa, missä vika?

Painoin näytön näppäimiä ja näyttöön tuli kaikenlaisia eri lukemia numerojärjestyksessä. Ekassa näytössä oli
ETO2UOIC.46S
110101
Löytyisköhän jostakin jotkut tiedot, joita sitten voisin verrata näytön tietoihin vian löytämiseksi? Vai pitääkö se vain viedä jollekin, jolla on joku autoon kiinni laitettava vatkula ja joka heti osaisi kertoa, missä vika?
9-3X 2,0t 2011, 9-5 Aero MY 2001 aut.
ex 9-3 SC Griffin TTid, MY 2012, 9-3 Sport Edition 2.0T 2002 aut.
900 Turbo 1996, 900S 1992, 900 Turbo 1989
ex 9-3 SC Griffin TTid, MY 2012, 9-3 Sport Edition 2.0T 2002 aut.
900 Turbo 1996, 900S 1992, 900 Turbo 1989
Re: CHECK ENGINE
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=87456kimmoh kirjoitti:Löytyisköhän jostakin jotkut tiedot, joita sitten voisin verrata näytön tietoihin vian löytämiseksi?
Softasta riippuen selailet modeen josta löytyy fcod joka on vikakoodi desimaalina. Usein ainakin 0-modesta löytynyt.
Viimeksi muokannut pyrtsy, Su Kesä 05, 2016 16:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käyttis: 9-3 1.9 TiD MY07
Ex: 9-3 1.9 TTiD MY09
Ex: 9-5 2.3TA MY99 Biopower
Ex: 9-3 1.9 TTiD MY09
Ex: 9-5 2.3TA MY99 Biopower
Re: CHECK ENGINE
Tai sitten löydettyäsi sen fcod-lukeman, niin voit laittaa sen tänne. Kyllä sen joku tulkitsee 

Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: CHECK ENGINE
No niin.
Sid näyttää 3 kpl nErr. Sain yhden vikakoodin 4882, mutta onko tuo nyt se hexaluku, joka muunnetaan normiksi,vai kuinka päin? Normiluvuksi muutettuna sain 18562 ja hexaksi muunnettuna 1312 eikä kumpikaan kerro mitään.
Ja lisää ongelmia. Otin irti sulakkeen nro 17 ja tuloksena syttyi automaattivaihteiston vikailmoituvalo
Nollamodella viat ovat nyt nollissa, mutta nyt sekä kopteri että laatikon varoitusvalot palavat.
Sid näyttää 3 kpl nErr. Sain yhden vikakoodin 4882, mutta onko tuo nyt se hexaluku, joka muunnetaan normiksi,vai kuinka päin? Normiluvuksi muutettuna sain 18562 ja hexaksi muunnettuna 1312 eikä kumpikaan kerro mitään.
Ja lisää ongelmia. Otin irti sulakkeen nro 17 ja tuloksena syttyi automaattivaihteiston vikailmoituvalo

Nollamodella viat ovat nyt nollissa, mutta nyt sekä kopteri että laatikon varoitusvalot palavat.
9-3X 2,0t 2011, 9-5 Aero MY 2001 aut.
ex 9-3 SC Griffin TTid, MY 2012, 9-3 Sport Edition 2.0T 2002 aut.
900 Turbo 1996, 900S 1992, 900 Turbo 1989
ex 9-3 SC Griffin TTid, MY 2012, 9-3 Sport Edition 2.0T 2002 aut.
900 Turbo 1996, 900S 1992, 900 Turbo 1989
Re: CHECK ENGINE
Kiitos!
Tuon perusteella saattaisi olla joko tulpat tai sytkäkasetti. Tulpat ainakin ovat kohtuu iäkkäät ja vaihdon tarpeessa, joten voisipa olla ihan niistäkin.
Mutta miksi ihmeessä vaihteiston vikavalo syttyi sulakkeen pois ottamisen jälkeen ja onko sille muuta tehtävissä kuin viedä suoraan korjaamolle?
Tuon perusteella saattaisi olla joko tulpat tai sytkäkasetti. Tulpat ainakin ovat kohtuu iäkkäät ja vaihdon tarpeessa, joten voisipa olla ihan niistäkin.
Mutta miksi ihmeessä vaihteiston vikavalo syttyi sulakkeen pois ottamisen jälkeen ja onko sille muuta tehtävissä kuin viedä suoraan korjaamolle?
9-3X 2,0t 2011, 9-5 Aero MY 2001 aut.
ex 9-3 SC Griffin TTid, MY 2012, 9-3 Sport Edition 2.0T 2002 aut.
900 Turbo 1996, 900S 1992, 900 Turbo 1989
ex 9-3 SC Griffin TTid, MY 2012, 9-3 Sport Edition 2.0T 2002 aut.
900 Turbo 1996, 900S 1992, 900 Turbo 1989
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: CHECK ENGINE
Tuolta lähin ja lähetä YV:tä. Voipi olla halvempaa ja parempaa palvelua kuin Marmorilla...
https://www.google.com/maps/d/viewer?ms ... qvmhR43O5k
https://www.google.com/maps/d/viewer?ms ... qvmhR43O5k
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: CHECK ENGINE
Kiitos vastauksista!
Jotain outoa siinä tapahtuu, sillä nyt lähtiessäni ajoon huomasin, että se oli nollannut kaikki näytöt kelloa myöten. Mutta johtui varmaan siitä sulakkeen 17 pois ottamisesta. No....virittelin kellonajat uudelleen ja ajoin autoa pari metriä eteenpäin. Vaihdelaatikko tuntui toimivan ok eikä yrittänyt lähteä 4:lla, kuten ohjekirjan mukaan se vikatilanteessa saattaa tehdä. Sitten kävin läpi kaikki vaihteet, tarkistin, että vikakoodit näytti nollaa ja sammutin auton. Sen jälkeen startatessa varoitusvalot olivat sammuneet! Mitäköhän siinä tapahtui?!?
Vaihdan siihen lähipäivinä tulpat ja seuraan tilannetta ja jos valot vielä syttyvät, otan yhteyttä johonkin, joka osaa katsoa,mikä sitä vaivaa.
Jos vielä joku osaisi sanoa, pitääkö tuollaiseen flexiin tankata välillä bensaa, vai voiko mennä ihan vaan etanolilla. Siinä on jcarlssonin softa ja noissa vanhemmissa viesteissä näkyy sen tarkemmat tiedot.
Kiitos!
Jotain outoa siinä tapahtuu, sillä nyt lähtiessäni ajoon huomasin, että se oli nollannut kaikki näytöt kelloa myöten. Mutta johtui varmaan siitä sulakkeen 17 pois ottamisesta. No....virittelin kellonajat uudelleen ja ajoin autoa pari metriä eteenpäin. Vaihdelaatikko tuntui toimivan ok eikä yrittänyt lähteä 4:lla, kuten ohjekirjan mukaan se vikatilanteessa saattaa tehdä. Sitten kävin läpi kaikki vaihteet, tarkistin, että vikakoodit näytti nollaa ja sammutin auton. Sen jälkeen startatessa varoitusvalot olivat sammuneet! Mitäköhän siinä tapahtui?!?
Vaihdan siihen lähipäivinä tulpat ja seuraan tilannetta ja jos valot vielä syttyvät, otan yhteyttä johonkin, joka osaa katsoa,mikä sitä vaivaa.
Jos vielä joku osaisi sanoa, pitääkö tuollaiseen flexiin tankata välillä bensaa, vai voiko mennä ihan vaan etanolilla. Siinä on jcarlssonin softa ja noissa vanhemmissa viesteissä näkyy sen tarkemmat tiedot.
Kiitos!
9-3X 2,0t 2011, 9-5 Aero MY 2001 aut.
ex 9-3 SC Griffin TTid, MY 2012, 9-3 Sport Edition 2.0T 2002 aut.
900 Turbo 1996, 900S 1992, 900 Turbo 1989
ex 9-3 SC Griffin TTid, MY 2012, 9-3 Sport Edition 2.0T 2002 aut.
900 Turbo 1996, 900S 1992, 900 Turbo 1989
Re: CHECK ENGINE
Se auto osaa itsekin jonkin verran tulkita noita tilanteita, ja saattaa sammuttaa vikavalon jos vika häviää riittäväksi ajaksi tai kuluu X määrä käynnistyksiä siitä kun vika on havaittu eikä ole toistunut.kimmoh kirjoitti:Sen jälkeen startatessa varoitusvalot olivat sammuneet! Mitäköhän siinä tapahtui?!?
Vikakoodi saattaa jäädä muistiin silti, jolloin sen näkee lukijalla olevan "ratkaisematta" eli code pending tms.
Pitäisi toimia pelkästään etanolilla ihan hyvin.kimmoh kirjoitti: Jos vielä joku osaisi sanoa, pitääkö tuollaiseen flexiin tankata välillä bensaa, vai voiko mennä ihan vaan etanolilla.
Re: CHECK ENGINE
Kiitos!
Vaihdan siis tulpat ja ajelen edelleen etanolilla ja seuraan tilannetta
Vaihdan siis tulpat ja ajelen edelleen etanolilla ja seuraan tilannetta

9-3X 2,0t 2011, 9-5 Aero MY 2001 aut.
ex 9-3 SC Griffin TTid, MY 2012, 9-3 Sport Edition 2.0T 2002 aut.
900 Turbo 1996, 900S 1992, 900 Turbo 1989
ex 9-3 SC Griffin TTid, MY 2012, 9-3 Sport Edition 2.0T 2002 aut.
900 Turbo 1996, 900S 1992, 900 Turbo 1989