Saab 900i 16V -90 Käyntivika ja 900C -90 mittarivalot

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Gorgane
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Elo 22, 2016 01:29

Saab 900i 16V -90 Käyntivika ja 900C -90 mittarivalot

Viesti Kirjoittaja Gorgane »

Eli laitetaas nyt samaan topicciin kaksi eri kysymystä kahdesta vähän erilaisesta autosta.

Eli laite numero uno on vuosimallin -90 laitos ja 16V nelipisteruuttakoneella. Autossa on myös kaikki saastelaitteet kattia myöten kiinni, mutta ei ole koskaan ollut rekattuna vähäpäästöiseksi. Laitteeseen on nyt perushuollon lisäksi vaihdettu:

-Bensapumppu
-Bensansuodatin
-Tulpat+johdot+puola
-Ruiskun lämpötila-anturi

Lähtee aina laakista käymään ja käy normaalisti, mutta pidempään ajettaessa varsinkin lämpimällä kelillä rupeaa puutumaan. Tuntuu kuin ajaisi liian isolla vaihteella. Ilmamassamittaria en ole vielä putsannut enkä imuvuotoja katsonut. Moottorinhäiriövalo on autossa palanut oman mielensä mukaan joulukuusta asti, kun ensin ostin tämän itselleni ja myin sitten serkulle. Onko ideoita/kokemuksia, että mistä voisi johtua? Massamittaria tai imuvuotoa veikkaan itse, koska oireet ovat klassiset näihin, mutta onko lisäksi jotain selkeää tyyppivikaa tms. joka voisi aiheuttaa? Lambdakaan ei ainakaan oman kokemuksen mukaan niin paljoa säädä seosta näissä, että aiheuttaisi tämmöistä ja yleensä vetää enempi rikkaalle päin sitten.

Sitten toinen kysymys eli miten -90 vuotisen 900C-mallin mittaristo lähtee irti/pääsee käsiksi? Kaikki mittarivalot pimeänä, joskus saattaa hetken toimia, kun lyö nyrkillä kojelaudan päälle. Dimmerin ränkkääminen ei vaikuta mitenkään. Tottunut noihin japseihin, joissa on mittaristo yleensä melkoisen pikairroitettava, niin en viittisi väkisin ruveta rikkomaan. En tiedä liittyykö samaan vikaan, kun sisävalo toimii kyllä napista, mutta oviasento ei lainkaan.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8097
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Saab 900i 16V -90 Käyntivika ja 900C -90 mittarivalot

Viesti Kirjoittaja mestari »

kajarin luukun otat irti ja sieltä hieman kikotat mittarinvalon polttimon kantoja, ne isot siinä ylhäällä.
sit vaihdekepin kansi ylös ja katkisimen johtojen tarkistus ja toisaalta joskus se uudempi mallin katkaisin on sökö
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Gorgane
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Elo 22, 2016 01:29

Re: Saab 900i 16V -90 Käyntivika ja 900C -90 mittarivalot

Viesti Kirjoittaja Gorgane »

Käänteinen logiikka vahvana. Ennen ilmamittarin putsausta Check Engine ei palanut, mutta auto kävi päin mäntyä. Putsauksen jälkeen käy ja kulkee, mutta Check Engine palaa. :D
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8097
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Saab 900i 16V -90 Käyntivika ja 900C -90 mittarivalot

Viesti Kirjoittaja mestari »

oliko akun kenkä irti kokeileppa vielä sitä jospa valo sammuu
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin