Seokset 99 prkl

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jusau

Seokset 99 prkl

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Noniin ryöväsin hetkeksi lainaan äitimuorilta perheen perintö 99:n. Ja taas törmään samaan vikaan, pyörii nätisti tyhjäkäyntiä ja sitten lämpimälläkin koneella 2000-3000/3500rpm täysin 'kuollut' alue vedossa, varovasti jos kiristää niin sitten jaksaa vetää nätisti, muuten meinaa aivastaa. Kaasarina Solexin tekemä 175 (yleensä Solexit kuuluisivat järven pohjaan). Sytytys on katsottu ja kohdallaan, alipainekello ehjä ja kaasarissa uusi kalvo ja päästöt ylärajalle säädetty. Pitäisiköhän vaihtaa paikalle purkuun menneestä vuotta vanhemmasta (-83) kunnon Zenith, joka toimi kuin unelma. Mitä yleensäkään tuole solex-poleksille voi muita huoltoja / säätöjä tehdä, auto on nähnyt 220tkm tietä ja tuo Zenith liki tuplat ja ei aiheuttanut jorman kasvamista otsaan :?
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Joskus mulla oli vastaavaa ongelmaa.

Tarkista nyt aluksi vaimenninöljyn määrä, luisti voi vuotaa. Minulla oli semmonen luisti kerran, joka tiputti alle viikossa kaikki öljyt läpi. Eli suoraan sylinteriin.

Jos kaasarin runko on luistiin nähden liian väljä, niin kone saattaa saada liian nopeasti ilmaa ja seos menee hetkellisesti laihalle (eli kone ei vedä kun painaa pedaalin kerralla pohjaan). Tätä voi olla vaikea todeta.

Ettei vaan se kaasarin ja imusarjan välinen kumitiiviste ole pahasti halkeillut ja vuotaa? Tiivistesilikonilla voi sivellä sen ulkopinnan niin siitä tulee vähän parempi.

Ei sen "rämppäsen" vaihto ole kovinkaan iso operaatio. Kannattaa ehkä sitäkin kokeilla. Vaikka ei noiden välillä pitäisi oikeasti mitään eroa olla...
Tietty sitten joudut taas säätämään seokset kohdalleen.


Oletko muuten huomannu niitä "taikasanoja" siinä solexin kaasarin päällä: "Brittish made" :wink:
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

CO-arvo 3 on hyvä. Eilen vaihdoin kaasuttimeen uudet atf:ät, kaadoin vanhat pois ja uudet tilalle. Liikkeelle lähdössä tuli huomattava parannus, kun öljy vaimentaa suuria liikkeitä kaasuttimessa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Englantilainen työnlaatu on kyllä tiedossa :D Kerran korjattiin kaverin auton Solexia pöydällä, tuli viereen heppu ja katsoi vähän aikaa, sitten "Ei jumalauta, soleksi, nyt pojat otatte veneen ja etsitte syvimmän kohdan järvestä ja upotatte sen sinne. :D
Vastaa Viestiin