saab 93 ei käynnisty

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
holgerson17
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2016 18:28

saab 93 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja holgerson17 »

elikkä autoni saab 93 1.9 tid vm 2005. manuaali ajettu 250000 km. ollut pienessä kolarissa ja nyt ei käynnisty. starttaa kyllä aivan normaalisti ,mutta aivan mykkä. airbäcit eivät ole lauenneet. syylärit kaikki meni uusiksi sekä saanut iskun oikean runkoaisan pään kohdalle, puskurin palkki on ehjä pieni painuma palkissa tuossa runkoaisan kohdalla. onko tässä sähköinen polttoaine pumppu tuolla tankissa, kun virrat laittaa påålle niin on tankissa aivan hiljaista. onko tuossa puskurin rungon päällä olevat pienet paksit joihin tulee molempiin piuhat 2kpl joitain iskun tunnistimia jotka tuon polttoainepumpun sammuttaisivat, vaikka bäcit eivät olekaan lauenneet. vai onko kysymyksessä aivan joku muu vika . auto on ainakin tuohon kolariin saakka ollut ajokuntoinen. sulakkeet tarkistin konehuoneesta kojetaulun päästä sekä takakontin vasemmalta puolen kaikki ehjät onko niitä vielä jossain muualla. kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3921
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: saab 93 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Väärä alue, sulla autona selvästi nuorempi 9-3 eikä 93

Ng900 ja og 9-3 löytyy oikea topikki
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1748
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: saab 93 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

9-3 TiDS:in ecu sijaitsee oikean etupyörän etupuolella, sisälokasuojan takana. Lieköhän ottanut kolarissa osumaa.
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: saab 93 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Niitä ECUn liittimiä saa sitten nitkutella vartin verran varovasti auki, ettei mene rikki. Hiekkaa täynnä joka paikka kosteudella höystettynä. Hammasharja ja paineilma on avuksi.

Tietysti töpselin nokassa käyttäminen ei välttämättä olisi huono idea, näkisi vähän mitkä komponentit ovat hereillä autossa.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin