Vaihdon noin 7tkm sitten "asiakkaan" autoon kuskin puolen vetarin stefan. Nyt tänään kun vaihdoin samaiseen laitteeseen koneeseen uusia öljyjä, niin huomasin että sama stefa vuotaa taas ja sitten myös toisen puolen vetarin stefa on alkanut vuotaa. PCS:ltä ostin stefan viimeksi, joten osa oli varmaankin ok, mutta olisiko asennuksessa voinut joku mennä pipariksi. Otin sen kannen sieltä pois jossa stefa on ja putsailin kaiken huolella ja voitelin stefan huulen ennen vetarin asennusta. Mielestäni myös käsittelin uuttaa stefaa ajatuksella. Any idea?
Askissa on punaviinit sisällä, meinaisin lisätä sinne öljyä, mutta tarjolla ei ollut punaista öljyä. En lisännyt mitään, mutta pitäisi laittaa sitä punaista sinne pian lisää. Olisiko jotain muuta voinut laittaa sekaan?
Vielä kysymyksenä. Kuuluisiko askin täyttö/tyhjennyspropuissa joku tiiviste (kuparirengas tjms). Tähän askiin en laittanut koska siinä ei ennestäänkään sellaisia ollut öljyt laitoin juuri sen 7tkm sitten.
OG 9-3 vetarin stefat ja askiöljy
-
- "Aero"
- Viestit: 401
- Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
- Paikkakunta: Laihia, SF
OG 9-3 vetarin stefat ja askiöljy
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010
Jäsen #5517
Jäsen #5517
Re: OG 9-3 vetarin stefat ja askiöljy
Miten mahtaa olla ns. "vetoakselin holkin" kunnon kanssa? Mikäli vaihteiston ulostulon puolella oleva holkki on kulunut väljäksi, pääsee vetoakselin sisäpää heilumaan paikallaan, eikä stefa pysty täysin hoitamaan tehtäväänsä.
Saabiton Saabisti
-
- "Aero"
- Viestit: 401
- Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
- Paikkakunta: Laihia, SF
Re: OG 9-3 vetarin stefat ja askiöljy
Mahtaako olla tuskainen homma holkkien vaihto? Kuskin puolelle varmaan menee. Mutta entäs se toinen puoli?
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010
Jäsen #5517
Jäsen #5517
Re: OG 9-3 vetarin stefat ja askiöljy
Holkki on kummallakin puolella, mutta "kuskin puoleinen" on se, joka yleensä vaihdetaan.
Vaihtotyön tuskaisuus varmaan riippuu käytettävissä olevista työtiloista ja -välineistä
Foorumilla on aiheesta melko paljon kirjoittelua, tässä yksi: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=35968
Vaihtotyön tuskaisuus varmaan riippuu käytettävissä olevista työtiloista ja -välineistä
Foorumilla on aiheesta melko paljon kirjoittelua, tässä yksi: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=35968
Saabiton Saabisti