Sylinterikannen kiristys 235E
Sylinterikannen kiristys 235E
Hei, mikä on oikea oppinen tapa kiristää kannenpultit? Ostin 2009 koneen jolla pitäisi olla ajettu n.100tkm ja oikealta kannen päädystä on hikoillut öljyä. Vaihdanko pultit vai löysäys ja kiristys vanhalle yksi kerrallaan?
Re: Sylinterikannen kiristys 235E
Ei selvinnyt että kiristetäänkö ensin kaikki 40nm ja sitten 60nm ja sitten 90* vai jokainen vuorollaan kolme vaihetta. Ja vaihdetaanko pultit???
Re: Sylinterikannen kiristys 235E
Käytin, enkä löytänyt tuota parempaa linkkiä ja siksi tein koko kysymyksen. On kummallinen foorumi nykyään jos ei saa neuvoa kysyä.
Re: Sylinterikannen kiristys 235E
Eikös tuo aika selvä ole?99GLS kirjoitti:Ei selvinnyt että kiristetäänkö ensin kaikki 40nm ja sitten 60nm ja sitten 90* vai jokainen vuorollaan kolme vaihetta. Ja vaihdetaanko pultit???
"Eli jokainen pultti yksitellen ensin auki->1 vaiheen kiristys tuon kiristysjärjestyksen mukaisesti, sitten samassa järjestyksessä vaiheet 2 ja 3 joka pultille. "
Pultti 1 auki => 40 Nm
Pultti 2 auki => 40 Nm
jne.
Pultti 1 => 60 Nm
Pultti 2 => 60 Nm
jne.
Pultti 1 => 90 astetta
Pultti 2 => 90 astetta
jne.
Ei vaihdeta
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia