Päästöongelma / liikaa happea

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Tafter
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2004 12:30

Päästöongelma / liikaa happea

Viesti Kirjoittaja Tafter »

Moi,

Apua kaivattaisiin päästöongelmaan, vanhat viestit käyty läpi ja niiden mukaan
ongelmaa yritetty korjata.

Auto on 9-5 2.3t 2003

Päästöarvot kierroksilla katsastuksessa CO% 0, CO2 13.5, o2 1.95, Lambda 1.096
eli lambda arvo liian korkea- jäännöhappea liikaa.

-Pakoputkivuodot tarkistettu itse ja liikkeessä - ei vuotoja
-uusi Lambda anturi (Bosch)
-Huohottimen letkuja uusittu
-Startteria suihkutettu vähän sinne tänne, ei vaikutusta kierroksiin
-Kattia ei tarkastettu, mutta ei kai uusikaan katti happea poista?

Ohessa OBD mittarilla otettu arvoja kierroksilla, kertooko nuo arvot jotain.

Tietäisikö joku Kotkan lähistöltä jotain Baab gurua tai hyvää korjaamoa, alkaa konstit jo loppua. ??

Kuva
Kuva

T:Tapio
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Päästöongelma / liikaa happea

Viesti Kirjoittaja suapas »

Nimimerkki "suorsa" touhuilee Kouvolan suunnalla.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 985
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Päästöongelma / liikaa happea

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Ainakin tuon ekan kuvan mukaan pitkäaikainen seoksenkorjaus, longtermfueltrim on +25%, joka on maksimi.
Koneeseen menee siis enemmän ilmaa, kuin mitä mitataan tai vähemmän polttoainetta kuin on tarkoitus.
Tarkista aluksi imuvuodot, ilmamassamittari, polttoainepaine
NG9-3 Aero MY05
Tafter
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2004 12:30

Re: Päästöongelma / liikaa happea

Viesti Kirjoittaja Tafter »

Kiitoksia vinkeistä,
Uusi ilmamassamittari onkin jo tulossa Ruotsista ja bensasuodatin menee ainakin viikonloppuna uusiksi, täytyy sitten katsoa miten tuo arvo muuttuu.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5814
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Päästöongelma / liikaa happea

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Imuilmavuoto. Alipaineletkut bypassilta rintapellin magneettiventtiilille, magneettiventtiililtä kaasuläpälle ja magneettiventtiililtä imusarjaan. Sen jälkeen venttiilikannen ja kaasuläppäkotelon välistä löytyy n. sormen paksuinen letku jossa valkoinen takaiskuventtiili. Muovinen venttiili murtuu jommasta kummasta päästä ja aiheuttaa ilmuvuodon.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: Päästöongelma / liikaa happea

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Jarrutehostin on myös potentiaalinen vuotopaikka.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tommile
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 12:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Päästöongelma / liikaa happea

Viesti Kirjoittaja Tommile »

Moro,

imukobran ja turbon välinen liitos yllättävän hankala saada tiiviiksi, jos turbo on joskus vaihdettu...Kannattaa ainakin tarkistaa.

Tietoa ei ole, vaikuttaako tuohon vaivaan, mutta imuvuodoksi luokitellaan.

Terv.
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
Vastaa Viestiin