T5 vs T7 (autonvaihto)
T5 vs T7 (autonvaihto)
Ompas tässä nyt käynyt pienessä mielessä josko vaihtais tuon oman 9-3:n pari vuotta uudempaan samanmoiseen. Ainut mikä tuossa hieman mietityttää on tuo Trionic7 ja se uudempi moottori (olikos se nyt se B205).
Uskaltaakohan tuota mennä vaihtamaan ns. "huonompaan" (lue: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=15138). Ja onhan tuossa uudemmassa koneessa noita mahdollisia vika kohteitakin lisätty (ilmamassamittari ja muita?).
Tämä vaihto vain ja ainoastaan mielessä siksi, koska tuossa omassa ei ole minkäänlaista ilmastointia ja alkaa tuo selkä märkänä ajelu kesäisin senverta ketuttamaan. Ilmastoinnin jälkiasennuskaan ei ole juuri vaihtoehto, koska Saab ei enää valmista jälkiasennus pakettia niin sitä ei mistään enään saa. Tietysti jos jollekkin Saab huollolle olisi jäänyt hyllyyn tuollainen paketti niin sehän olisi hienoa (jota kyllä suuresti epäilen). Joten ainoat vaihtoehdot olisi ostaa kaikki osat erikseen saabilta (maksaa hunajaa), tai ostaa purkaamoilta osat (hirveä homma etsiä kaikki palikat). Tosin jos pääsisi itse purkamaan vaikka kolari autosta nuo osat niin hommahan olisi jopa helppo käyttämällä WIS:iä ja EPC:tä.
T7:ka sen takia, koska noi T5 vehkeet ovat vanhempia ja niillä on sitten ajettu "liikaa". Omani mittarissa kun ei ole kuin alle 50Tkm, joten en viitsisi ostaa kovinkaan paljoa yli 50Tkm ajettua.
Perkkeleen perkkele, alustasarja, virit, poppikoneet yms. pitäisi sitten laittaa uudestaan uuteen autoon. Voi venäjä, eihän tässä tiedä enää mitä tekis. Löytäs ny jostain sen ilmastointi paketin ni ei tarttis enää miettiä....
Tai antas perseen vaan hikoilla ja säästäs nekin rahat.
Tässäpä taas pähkäilyä. Kesä ja helteet lähestyvät auttamattoman nopeasti ja perse alkaa olemaan jo märkä....
Uskaltaakohan tuota mennä vaihtamaan ns. "huonompaan" (lue: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=15138). Ja onhan tuossa uudemmassa koneessa noita mahdollisia vika kohteitakin lisätty (ilmamassamittari ja muita?).
Tämä vaihto vain ja ainoastaan mielessä siksi, koska tuossa omassa ei ole minkäänlaista ilmastointia ja alkaa tuo selkä märkänä ajelu kesäisin senverta ketuttamaan. Ilmastoinnin jälkiasennuskaan ei ole juuri vaihtoehto, koska Saab ei enää valmista jälkiasennus pakettia niin sitä ei mistään enään saa. Tietysti jos jollekkin Saab huollolle olisi jäänyt hyllyyn tuollainen paketti niin sehän olisi hienoa (jota kyllä suuresti epäilen). Joten ainoat vaihtoehdot olisi ostaa kaikki osat erikseen saabilta (maksaa hunajaa), tai ostaa purkaamoilta osat (hirveä homma etsiä kaikki palikat). Tosin jos pääsisi itse purkamaan vaikka kolari autosta nuo osat niin hommahan olisi jopa helppo käyttämällä WIS:iä ja EPC:tä.
T7:ka sen takia, koska noi T5 vehkeet ovat vanhempia ja niillä on sitten ajettu "liikaa". Omani mittarissa kun ei ole kuin alle 50Tkm, joten en viitsisi ostaa kovinkaan paljoa yli 50Tkm ajettua.
Perkkeleen perkkele, alustasarja, virit, poppikoneet yms. pitäisi sitten laittaa uudestaan uuteen autoon. Voi venäjä, eihän tässä tiedä enää mitä tekis. Löytäs ny jostain sen ilmastointi paketin ni ei tarttis enää miettiä....
Tai antas perseen vaan hikoilla ja säästäs nekin rahat.
Tässäpä taas pähkäilyä. Kesä ja helteet lähestyvät auttamattoman nopeasti ja perse alkaa olemaan jo märkä....
#1747
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Niin tai näin kuvetta joudut kaivamaan ja pakertamamaan auton kimpussa . Mutta hauskaahan se on, paitsi se maksaminen. Unettomia öitä ja loputonta pähkäilyä . Onneksi toi on omalta kohdalta ohi taas muutamaksi vuodeksi.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Autoon olen kyllä muuten erittäin tyytyväinen, enkä mielellään vaihtais sitä poies.CC Aero kirjoitti:Mitenkäs, jos yrittäisit Ruotsista metsästää tuota ilmastointijärjestelmää? Siellähän noita Saabeja löytyy purettuna vähän toiseen malliin. Jos olet autoosi muuten tyytyväinen, niin itse jättäisin vaihtamatta. Kyllä tuon ilmastoinnin saa jollain ilveellä hommattua.
Tuo Ruotsista metsästäminen on muuten ihan hyvä idea, mutta mä en osaa tuota Ruotsia sitten pätkääkään, joten esim. netin surffaus ko. palikoita metsästäen on yhtä tuskaa. Mulla asuu kaveri kyllä Tukholmassa, mutta en kehtaa antaa sille hommaksi tuota kun se on hiukka laiska ja sillä on omassa firmassa jo tarpeeksi tekemistä.
Mut hei, nyt jos jollakulla on aikaa ja viitseliäisyyttä ja ruotsinkieli taipuu tai on muuten yhteyksiä tuonne Ruotsiin tai muita ideoita, niin apu on tervetullutta.
PS. Onko Ruotsissa vastaavaa sivua kuin suomessa esim. varaosahaku
Ja sehän on tottakai ruotsiksi
#1747
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, se on ruotsiksi ja sen nimi on Bildelsbasen.Max kirjoitti:PS. Onko Ruotsissa vastaavaa sivua kuin suomessa esim. varaosahaku
Ja sehän on tottakai ruotsiksi
http://www.bildelsbasen.se
Olen itse ostanut kyseisellä sivulla olevilta liikkeiltä NG900:een ilmastoinnin kompressorin ja 9-5 Vectorin aluvanteet uudehkoilla (silloin ajettu noin 200 km) renkailla ja täytyy sanoa, että olen ollut todella tyytyväinen Bildelsbasenin ja siellä ilmoittavien liikkeiden palveluihin.
P.S. En minäkään osaa Ruotsia kunnolla ja oli todella tuskaa keskustella noista vanteista&renkaista etelä-ruotsalaisen liikkeenedustajan kanssa, mutta jos todellakin haluaa jotain, niin sitä menee pakkotilanteessa vaikka läpi "harmaa kiven"
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Täällähän on kohtalotovereita Minulla nimittäni on myös ilmastoimaton 9-3 ja välillä olen jo ollut sitä vaihtamassa ilmastoituun, mutta kun tuohon on tullut laitettua alustaa, hifipäivitystä ynnä muuta ja auto on toiminut hyvin, niin vaihtamatta on jäänyt... Minulla tosin on jo yli 140K mittarissa.
Olipahan viime kesänäkin jotain lohtua huonoista keleistä; ilmastointia ei oikeastaan kaivannut kuin ihan muutamana päivänä Muita hyviä perusteluja ovat, trionic5 on parempi kuin T7: ei ilmamäärämittaria, DI-kasettiongelmia vähemmän, puhumattakaan B205-koneiden moottoriongelmasta. Ei sitä kannata pelkän ilmastoinnin takia vaihtaa, hommaa osat jostain purkuautosta ja asennus onnistuu vaikkapa Procarservicessä...
Eski
Olipahan viime kesänäkin jotain lohtua huonoista keleistä; ilmastointia ei oikeastaan kaivannut kuin ihan muutamana päivänä Muita hyviä perusteluja ovat, trionic5 on parempi kuin T7: ei ilmamäärämittaria, DI-kasettiongelmia vähemmän, puhumattakaan B205-koneiden moottoriongelmasta. Ei sitä kannata pelkän ilmastoinnin takia vaihtaa, hommaa osat jostain purkuautosta ja asennus onnistuu vaikkapa Procarservicessä...
Eski
Hieno auto sinulla Max! Ja noin vähän ajettukin vielä! Minullakaan ei ole ilmastointi- harmi - ja sama hommeli olisi minullakin edessä jossain kohti... Uusi ilmastointi kait maksanee n. 2000 euroa suunnilleen - korjatkaa, jos olen väärässä. Omallani on ajettu 90 000 ja on MONEKSI vuodeksi vielä autoa minulle ja puhumattakaan sinun autostasi...
Ja juuri samaa mietin viimeiset 3 kk, että uskaltaako ottaa T7, mutta jätin ottamatta, kun entinenkin NG900 pelasi hyvin. Joten vanhassa vara parempi... Ja eikös tässä T5 ole aikaslailla virityspotentiaalia!?
Ja juuri samaa mietin viimeiset 3 kk, että uskaltaako ottaa T7, mutta jätin ottamatta, kun entinenkin NG900 pelasi hyvin. Joten vanhassa vara parempi... Ja eikös tässä T5 ole aikaslailla virityspotentiaalia!?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
ottaa sellaiseen ruotsi-englanti mentaliteetin vaan. En mä oo ainakaan koskaan jännittänyt asiointia ruottalaisten kanssa, eihän sitä kieliopillisesti oikein osaa suomessa kirjoittaa monikaan, joten menköön sitten mettään kunnolla !! mää olen aina törkännyt vaan sitattia ja sanaa amerikaksi kun ei ruotsin versiota ole löytynyt ja sanakirjan kanssa toisaalta löydät ruotsinnokset noille ettimilles osilles..Turbo Sensonic kirjoitti: P.S. En minäkään osaa Ruotsia kunnolla ja oli todella tuskaa keskustella noista vanteista&renkaista etelä-ruotsalaisen liikkeenedustajan kanssa, mutta jos todellakin haluaa jotain, niin sitä menee pakkotilanteessa vaikka läpi "harmaa kiven"
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Sama juttu T5 -98:sta T7 -03:seen.. Tässä kaupassa ratkaisi vain se, että sain niin halvalla. Kummatkin tosin oli ilmastoituja täysin identtisiä, mutta toi uudempi oli vaan halpa ja 5v.uudempi ratkaisi. 50tkm mun uudellakin on ajettu jo 140tkm. ÄLÄ VAIHDACC Aero kirjoitti:Mitenkäs, jos yrittäisit Ruotsista metsästää tuota ilmastointijärjestelmää? Siellähän noita Saabeja löytyy purettuna vähän toiseen malliin. Jos olet autoosi muuten tyytyväinen, niin itse jättäisin vaihtamatta. Kyllä tuon ilmastoinnin saa jollain ilveellä hommattua.
9-3.1972
Täytyy tehdä tuosta mun 9-5:stä koeversio, jos saan sen huohotuksen pelaamaan hienosti niin sitten konemallissa ei ole vikaa.se93tbo kirjoitti:Sama juttu T5 -98:sta T7 -03:seen.. Tässä kaupassa ratkaisi vain se, että sain niin halvalla. Kummatkin tosin oli ilmastoituja täysin identtisiä, mutta toi uudempi oli vaan halpa ja 5v.uudempi ratkaisi. 50tkm mun uudellakin on ajettu jo 140tkm. ÄLÄ VAIHDACC Aero kirjoitti:Mitenkäs, jos yrittäisit Ruotsista metsästää tuota ilmastointijärjestelmää? Siellähän noita Saabeja löytyy purettuna vähän toiseen malliin. Jos olet autoosi muuten tyytyväinen, niin itse jättäisin vaihtamatta. Kyllä tuon ilmastoinnin saa jollain ilveellä hommattua.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98