9-3 2005 manuaalin virtalukko
9-3 2005 manuaalin virtalukko
Terve! virtalukko rupes kettuilemaan ja kysynkin asiasta tietäviltä jotta jos vaihdan sen toiseen romarilta hommattuun niin tunnistaako se avaimen vai aiheuttaako se joitain proseduureja että pelittäisi.omassa avain ei oikein palaudu startin jälkeen ilman apua.
Re: 9-3 2005 manuaalin virtalukko
Paikoilleen vaan niin toimii.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Itse purin lukon kun avain ei palauttanut.Rasvana kannattaa käyttää siliconi vaseliinia.Siliconi vaseliini löytyy esim. Biltemasta tuubitavarana.
Käytin kyseistä rasvaa,ja lukko alkoi toimimaan.

Käytin kyseistä rasvaa,ja lukko alkoi toimimaan.

hajottamon ukkeli sano että ei kävisi omat avaimet ,se ei suostu myymään sellaista lukkoa missä ei ole avaimia tallella,kannattaako ostaa jos halvalla saa vaikka vain testiä varten.kun noita foorumeitten tekstejä on selannu niin sieltäkin löytyy kahta mieltä.Suorsa onko tuo varmaa tietoa ,onko omakohtaista kokemusta asiasta?
Virtalukko ja avain ei liity toisiinsa tunnistusmielessä. Avain ja cim on paritettu toisiinsa. Eli virtalukon voi vaihtaa kuten Suorsa jo kertoi. Olen vaihtanut itsekin.
9-5 2.0 Tid 2010 x2
okei uskotaan uskotaan ja kiitos kaikille ja hyvää Joulua kaikille saabisteille!!
On eri asia, jos hajottamon ukko ei halua myydä erikseen virtalukkoa, vaan myy kimpassa CIM, virtalukko ja avain.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Hajottamolla oli avaimet siitä hukattu ja sano että sillä ei tee kukaan mitään niin sanoin että minä ostan omilla vastuilla niin sain sen kyllä halvalla .
No nyt on virtalukko vaihdettu ja toimii ja ei toimi,eli hyväksyy molemmat avaimet ja toinen toimii aivan normaalisti mutta tuo toinen joka on ollut aiemmin ykkösavaimena jumittaa vielä vaikka kuoret on vaihdettu ja olen mittaillut ja vertaillut sitä tuohon toiseen mutta ei kyllä sanottavaa eroa ole ,muuten se toimii normaalisti mutta jää startin jälkeen palautumatta,että mikä h..atti vaivaa.Lukko on putsattu ja voideltu myös.
Puritko koko virtalukon kun rasvasit sen? Itse purin koko lukon ja käytin rasvana siliconi vaseliiniä.Tein lukolle myös seuraavan homman. Lukon takapuolella näkyy pieni kolo jossa on jousi. Painin terävällä piikillä jousta sisäänpäin ja laitoin pienen taiteltu paperialan kyseiseen koloon.Tämän kun tekee niin avainta voi pyörittää lukossa.Silloin voi testata että palauttaako avain starttiasennosta takaisin.Omassa lukossa oli myös avaimenpalautusvika kun lukko oli purettuna. Eli avain liikkui huonosti kun pyöritti avainta pelkässä yläkuoresss. Tein muutaman kerran niin että pyöräytin virta-avainta pelkässä yläkuoresss muutaman kierroksen väkisin ympäri,niin avain alkoi liikkumaan paremmin.Ilmeisesti sisällä oli jotain likaa.Sitten laitoin kaikkiin liikkuviin muoviosiin biltemasta ostamaa siliconi vaseliinia. Tämän tempun iälleen lukko on toiminuthamala10 kirjoitti: ↑Pe Joulu 27, 2019 10:48No nyt on virtalukko vaihdettu ja toimii ja ei toimi,eli öhyväksyy molemmat avaimet ja toinen toimii aivan normaalisti mutta tuo toinen joka on ollut aiemmin ykkösavaimena jumittaa vielä vaikka kuoret on vaihdettu ja olen mittaillut ja vertaillut sitä tuohon toiseen mutta ei kyllä sanottavaa eroa ole ,muuten se toimii normaalisti mutta jää startin jälkeen palautumatta,että mikä h..atti vaivaa.Lukko on putsattu ja voideltu myös.
kyllä purin molemmat siis myös sen jonka ostin romarilta,mutta vanhan purin vasta viimeksi kun katoin ensin mitä se on syöny.rasvasin sen myös samalla rasvalla minkä sanoit olevan hyvää ja ensin otin ne vanhat valkoiset vaseliinit veke,sitä kantta myös pyörittelin voitelin käsissä erikseen,mutta kun asensin sen paikolleen niin se toimii moitteettomasti vain toisella avaimella mihin en kyllä löydä ratkaisua ,se toinen on jäykemmän tuntuinen jo pujottaessa lukkoon,mutta yhdelläkin pärjää.Vaimo kun ottaa väärän avaimen niin tulee pitkä startti huonossa lykyssä.