Jarruputket
Jarruputket
Jos uusii rintapelliltä takajarruille menevät jarruputket, niin täytyykö pudottaa polttoainetankki alas, vai saako ne putket ujutettua sinne tankin päälle jotenkin?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Jarruputket
Kahteen femmaan laitettu putket tankin sivuun kulkemaan. Ja yhden tapauksen tiedän jossa puukiilalla painettu tankkia kasaa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Jarruputket
Rullatavarastahan nuo kannattaa tehdä, niin voi kuljettaa ihan miten tahtoo. Siitä tankin sivulta mahtuu hyvin menemään. En nyt muista vaikuttiko tuo miten putkien pituuteen, mutta kannattaa varmaan tehdä joka tapauksessa jonkun verran nimellismittaa pidemmät (esim. 20 cm). Ylimääräinen mahtuu hyvin esim. akselin päälle tai konetilaan.
Re: Jarruputket
Komppaan tätä. Pujoitin jarruputket bensaletkun sisään suojaan tuonne tankin osuudelle. Ei hankaudu tärinästä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Jarruputket
Eilen vaihdettiin pojan autoon jarruputki ja hyvin onnistui laittaa tankin vieressä kulkemaan.
2 x 5m jarruputkea Biltemasta niin saa molemmat puolet samalla kertaa vaihdettua.
Kannattaa yrittää alkuperäiset liittimet ottaa ehjänä niin saa ne käytettyä uudestaan.
Etupäässä liittimet ovat ristissä uros/naaras naaras/uros ettei putkia pysty asentamaan väärään järjestykseen.
2 x 5m jarruputkea Biltemasta niin saa molemmat puolet samalla kertaa vaihdettua.
Kannattaa yrittää alkuperäiset liittimet ottaa ehjänä niin saa ne käytettyä uudestaan.
Etupäässä liittimet ovat ristissä uros/naaras naaras/uros ettei putkia pysty asentamaan väärään järjestykseen.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Jarruputket
No joo, taidanpa tehä tuolla helpommalla menetelmällä, eli en ala tankkia irrottamaan. Kiitokset vinkistä kaikille vastanneille!
Re: Jarruputket
Mie ostin uudet liittimet sinne. Ihan standarditavaraa ovat. M10x1 kierre. Esim. Biltema 66496 ja 66497
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Jarruputket
Itse menin teettämään takapään jarruputkien uusinnan merkkihuollossa. Olivat katkaisseet putket tankin etupuolelta ehyestä kohtaa ja uusineet vain siitä taakse päin! Tämähän on lainvastaista ja kun asiasta sanoin, niin sain uuden ajan ja korjaavat parhaillaan jarruputkia uudestaan takuuna. Sain sijaisauton ilmaiseksi tälle uusintakerralle, niin siitä pisteet heille, mutta muutoinkin se ensimmäinen asennus oli työn jäljeltään kamala.
Onko täällä kellään tietoa, että miten homma kuuluis tehdä merkkihuollossa, jossa ohjeaika 4,5h? Eikö siihen tuntimäärään putket pitäsi tosiaan sijoittaa kulkemaan sieltä tankin vierestä ja tankin takaa kiertäen kuten alunperinkin eikä vedellä tankin etupuolelta ilma asennuksena, kuten ensimmäisellä kertaa olivat tehneet
Korjausaikaa alun perin varatessa valittelivat kun niin kova työ, kun pitää tankkia irrottaa yms. ja sillä perustelivat korkeaa hintaa (yritin tingata hintaa, mutta maksoin ohjehinnan) ja suurta tuntimäärää (4,5h) ja kun uudelleen vietäessä siitä sanoin, että laittakaa ne putket nyt kulkemaan niin kuin pitää ja ovat alunperin, niin sitten alkoi tiskillä valitus, että kun siitä on niin suuri työ, että katsotaan nyt miten ne saadaan sinne asennettua.
Ei voi kuin ihmetellä, mutta toivotaan, että päättyy hyvin tämä tapaus. Tällaisten tapausten jälkeen tulee aina sellainen olo, että sittenkin parempi tehdä itse vaikka siihen tuhrautus useampikin ilta kylmällä tallin lattialla maatessa ja rahaakin säästyis.
Onko täällä kellään tietoa, että miten homma kuuluis tehdä merkkihuollossa, jossa ohjeaika 4,5h? Eikö siihen tuntimäärään putket pitäsi tosiaan sijoittaa kulkemaan sieltä tankin vierestä ja tankin takaa kiertäen kuten alunperinkin eikä vedellä tankin etupuolelta ilma asennuksena, kuten ensimmäisellä kertaa olivat tehneet
Korjausaikaa alun perin varatessa valittelivat kun niin kova työ, kun pitää tankkia irrottaa yms. ja sillä perustelivat korkeaa hintaa (yritin tingata hintaa, mutta maksoin ohjehinnan) ja suurta tuntimäärää (4,5h) ja kun uudelleen vietäessä siitä sanoin, että laittakaa ne putket nyt kulkemaan niin kuin pitää ja ovat alunperin, niin sitten alkoi tiskillä valitus, että kun siitä on niin suuri työ, että katsotaan nyt miten ne saadaan sinne asennettua.
Ei voi kuin ihmetellä, mutta toivotaan, että päättyy hyvin tämä tapaus. Tällaisten tapausten jälkeen tulee aina sellainen olo, että sittenkin parempi tehdä itse vaikka siihen tuhrautus useampikin ilta kylmällä tallin lattialla maatessa ja rahaakin säästyis.
Saab 9-5 Aero Wagon Aut. E85 -03, Stg1
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Jarruputket
ainakin emännän ex femmassa vm00 oli ennen tankkia liitos. josta vuoto oli alkanu..
meniköhän 2h ku vedetiin edestä taakse uudet putket 2kpl rintapellissä siis liitos.
meniköhän 2h ku vedetiin edestä taakse uudet putket 2kpl rintapellissä siis liitos.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Jarruputket
-98 sedaniin ja - 04 sedaniin olen tehnyt ne putket. Molemmissa liitos on tulipellissä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Jarruputket
Kyllä se 3-4h menee ilmauksineen kaikkineen riippuen mallista jos yrittää edes vähän tyylitellä putkivedon muotoja. Useimmissa näyttää jatkokset olevan tulipellin alareunan tasolla mutta viimeksi -04:een tehdessä otin dp:n pois että pääsi lähes imusarjan korkeudella olevat jatkokset aukomaan.
Tankkia ei tarvi irrotella, vanhat putkenriekaleet saa kiskottua pois ja uutta putkea sujutettua tankin kylkeen. Vielä paremmin jos bensasuodattimen vaihtaa samalla.
Tankkia ei tarvi irrotella, vanhat putkenriekaleet saa kiskottua pois ja uutta putkea sujutettua tankin kylkeen. Vielä paremmin jos bensasuodattimen vaihtaa samalla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Jarruputket
Päättyi ihan hyvin tämä tapaus. Rintapellissä oli jarruputkien tehdasjatkoliitokset, niin siitä taakse olivat uudella yrityksellä tehneet uusiksi. Putkia ei oltu laitettu kulkemaan alkuperäistä reittiä tankin kylkeä pitkin vaan tankin etupuolelta, mutta nyt asennus oli kuitenkin ihan siedettävän siisti. Silti jäi vähän sellainen maku, että sitä merkkihuollon vastinetta rahoille en saanut. Varsinkin jos kanssa Saabistit ovat onnistuneet itse laittamaan jarruputket sinne tankin kylkeen, mutta merkkihuollossa se ei onnistukaan.JJAero95 kirjoitti: ↑To Tammi 28, 2021 13:23Itse menin teettämään takapään jarruputkien uusinnan merkkihuollossa. Olivat katkaisseet putket tankin etupuolelta ehyestä kohtaa ja uusineet vain siitä taakse päin! Tämähän on lainvastaista ja kun asiasta sanoin, niin sain uuden ajan ja korjaavat parhaillaan jarruputkia uudestaan takuuna. Sain sijaisauton ilmaiseksi tälle uusintakerralle, niin siitä pisteet heille, mutta muutoinkin se ensimmäinen asennus oli työn jäljeltään kamala.
Onko täällä kellään tietoa, että miten homma kuuluis tehdä merkkihuollossa, jossa ohjeaika 4,5h? Eikö siihen tuntimäärään putket pitäsi tosiaan sijoittaa kulkemaan sieltä tankin vierestä ja tankin takaa kiertäen kuten alunperinkin eikä vedellä tankin etupuolelta ilma asennuksena, kuten ensimmäisellä kertaa olivat tehneet
Korjausaikaa alun perin varatessa valittelivat kun niin kova työ, kun pitää tankkia irrottaa yms. ja sillä perustelivat korkeaa hintaa (yritin tingata hintaa, mutta maksoin ohjehinnan) ja suurta tuntimäärää (4,5h) ja kun uudelleen vietäessä siitä sanoin, että laittakaa ne putket nyt kulkemaan niin kuin pitää ja ovat alunperin, niin sitten alkoi tiskillä valitus, että kun siitä on niin suuri työ, että katsotaan nyt miten ne saadaan sinne asennettua.
Ei voi kuin ihmetellä, mutta toivotaan, että päättyy hyvin tämä tapaus. Tällaisten tapausten jälkeen tulee aina sellainen olo, että sittenkin parempi tehdä itse vaikka siihen tuhrautus useampikin ilta kylmällä tallin lattialla maatessa ja rahaakin säästyis.
Saab 9-5 Aero Wagon Aut. E85 -03, Stg1