Elikkäs pitkän ajomatkan aikana näyttössä vilahti varoitus moottori liian kuuma pysähdy. Hetken kuluttua lämpötila viisari hyppelehti ylös ja alas samoiten polttoainemittari. Autossa ei tämän aikana muuta vikaa eli ei vaikuttanut ajoon eikä moottorinvikavalo syttynyt. Jäähdytinnestettä tarpeeks eikä auto ollut erityisen kuuma, polttoainettakin melkein täys tankillinen. Seuraavana päivänä ilmastointi ei puhaltanut enää kylmää tyhjäkäynnillä tai kaupunkiajossa, vasta maantie ajossa autoon pääsi hieman viileää ilmaa. Ajossa alkoi myös kuulua kovaa huminaa ja kun sain auton pysäytettyä selvisi että flekti huutaa melkein kokoajan. Se käy noin 10 sekuntia jonka aikana auto käy raskaammin ja tuulettimista tulee ehkä hieman viileämpää ilmaa, sitten sammuu taas ja pienen hetken kuluttua käy taas 10s ja tätä jatkuu kokoajan kun auto on käynnissä niin ajossa kuin tyhjäkäynnilläkin. Flekti pyöriii ilmeisesti täydellä teholla koska ääni on niin voimakas. Auto kävi tänään ilmastointihuollossa jossa laittoivat n.200g lisää ainetta eli pitäisi olla täys ja kompura ei vuoda.
Olisiko kenelläkään ideaa mikä voisi olla vikana.
Autohan on Saab 9-3 1.9 TTid 2008vm ajettu noin 300tkm