og:n ja tonnarin etupenkkien eroavuus?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

og:n ja tonnarin etupenkkien eroavuus?

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Mietin tässä, että sopiiko tonnarin etupenkistä esim. pintanahat og:n penkkiin..? Vai onko istuinosa leveämpi? :? Entäs selkänoja? Og-aeron kuskinpenkkiähän olisi saatava kuntoon, eikä ehjiä nahkoja nyt millään tahdo oikein löytyä, siksi tämä.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Hmmm... ainakin minä olen siinä uskossa, että penkin runko pitäis olla sama pieniä poikkeuksia lukuun ottamatta ja verhoilunkin siinä sivussa.

Tonnarin penkistä taitaa löytyä mm ristiseläntuki, jota ei satkun penkissä ole. EPC:stä ei tällä kiireellä löytynyt riittävää informaatiota asian varmistamiseksi. Mittaamalla voi asian varmistaa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

eikös vm91 tai 92---> og satkuissa ole samat penkit kuin tonnareissa? 8O en kyl tiä, mut siinä uskossa olen ollut..
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

saba2,1 kirjoitti:eikös vm91 tai 92---> og satkuissa ole samat penkit kuin tonnareissa? 8O en kyl tiä, mut siinä uskossa olen ollut..
Tämä käsitys itsellänikin on :roll:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Vuodesta -91 eteenpäin on samat "toolit".
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Diesel
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 13:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Diesel »

Moi,

Taisit hankkia sen Jaken siistin hopenvärisen ?? Se oli kyllä hyväkuntosen olonen verrattuna omaan samanvuotiseen.

Mulla on ysitonnisen samavarinen nahkanen kuskinpenkki omassa, johon joutuu vähän kiinnikkeita muuttamaan mutta muuten on nopeesti katsottuna samanlainen. Siinä on yksi vaihtoehto jos sopiva löytyy.
9-3 Diesel
84 Aero
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Tri-Lo:lla taitaa olla musta OG Aero(yksi niistä monesta Aeroista :lol:)... yksi hopeanvärinen kyllä tuli tänne Kokkolaan Etelä-Suomesta. Samassa perhepiirissä oli jo ennestään samanlainen, joten kaksin aina kaunihimpi :D ja viissiin lisää on tulossa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Juu, mustahan tuo on.. :) Ja ruotsissa suurimman osan elämästään elänyt, mutta myyty uutena saksaan, eli BEIGEÄ nahkaa nimenomaan tuohon kuskinpenkkiin olisi hakusessa. Sekä istuinosa että selkänoja revennyt auki muutamasta kohtaa.. :(

Ja tuohan on tosiaan totta, ei tullutkaan mieleen, että tonnareissa on se ristiseläntuki/säätönappula sivussa...vaikeuttamassa asiaa. :?
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Eivät ole _samat_ jakkarat satkuissa (91-93) ja tonnareissa. Lähelle juu, mutta eroa on ainakin siinä että satkussa on "automaattinen" ristiseläntuki eli nuppi penkin kyljestä puuttuu. Tuo nuppi ottaa 4/5d satkuissa B-pilariin kiinni joten sen joutuu poistamaan jos tontun penkit satkuun haluaa. 2/3d satkuunhan tonnarin penkit mahtuisi, mutta kun kippi puuttuu...

Uskokaa vaan, been there... :)

Lisäksi tuntuu niinkuin tonnarin penkin saisi säädettyä matalammaksi kuin satkun, tästä en kyllä enää mene takuuseen. Jotenkin on myös sellainen olo niinkuin tonnarin penkit olisi kuitenkin ihan hitusen leveämmät, ainakin mitä vanhemmissa satkuissa. Eli se tonnarin verhoilu voi vanhan satkun penkin päällä jäädä vähän löysälle... ehkä.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

Ahaa.. :D no mul ei kokemuksia tonnarin penkeistä. Satkun penkeissä on kyl vissi ero istumismukavuudessa vuosimallien -88 ja -92 välillä. Tossa 2,1:ssa ei puudu vaikka Kuopioon vetää ilman taukoja. 8) Vanhemmalla ei onnaa ja tuntuu, että siinä niskatukikin jotenki kaukana, ettei pää ylety sinne saakka millään. :?
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

saba2,1 kirjoitti:Ahaa.. :D no mul ei kokemuksia tonnarin penkeistä. Satkun penkeissä on kyl vissi ero istumismukavuudessa vuosimallien -88 ja -92 välillä. Tossa 2,1:ssa ei puudu vaikka Kuopioon vetää ilman taukoja. 8) Vanhemmalla ei onnaa ja tuntuu, että siinä niskatukikin jotenki kaukana, ettei pää ylety sinne saakka millään. :?
Kokeiles joskus vanhoja contour-penkkejä, löytyy esim. 80-luvun puolivälin 16-venttiilisistä. Parhaita penkkejä missä olen koskaan istunut...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

99:ssä oli kuskin penkki tosin sellaisessa jamassa, että ajaessa Pietarsaaresta Roihin niin tauoista huolimatta oli kaasujalka ja perse ihan puutuneet. Varaosa-auton hanttarin penkistä otin pehmusteet ja parani huomattavasti mutta ei vedä vertoja Turbon penkeille.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

Kokeiles joskus vanhoja contour-penkkejä, löytyy esim. 80-luvun puolivälin 16-venttiilisistä. Parhaita penkkejä missä olen koskaan istunut...
jeees, pitää kokeilla kun tilaisuus tulee. Vaiks luulin jo et toi mikä -92 satkussa on, niin paras.. :lol:

Noi 99 penkit muuten hyviä, mut niistä tippuu aina se pohja. (nimim. minkkiverkolla yhden korjannut ) 8O ok. no meni taas vähän OT. sori
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

qaw kirjoitti:
saba2,1 kirjoitti:Ahaa.. :D no mul ei kokemuksia tonnarin penkeistä. Satkun penkeissä on kyl vissi ero istumismukavuudessa vuosimallien -88 ja -92 välillä. Tossa 2,1:ssa ei puudu vaikka Kuopioon vetää ilman taukoja. 8) Vanhemmalla ei onnaa ja tuntuu, että siinä niskatukikin jotenki kaukana, ettei pää ylety sinne saakka millään. :?
Kokeiles joskus vanhoja contour-penkkejä, löytyy esim. 80-luvun puolivälin 16-venttiilisistä. Parhaita penkkejä missä olen koskaan istunut...
..et ole sitten varmaankaan CS-Airotonnarin piloottistooleihin laskeutunut! :lol:
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Tri-Lo kirjoitti:..et ole sitten varmaankaan CS-Airotonnarin piloottistooleihin laskeutunut! :lol:
Kylläpä olen. Melkein jopa ostin yhden Airon...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Vastaa Viestiin