Alustan päivitys olisi tekeillä, mutta kummat iskarit laitan Koni sport vaiko Bilstein sport?H&R:n jouset olisi tarkoitus laittaa näitten kanssa, mutten tiiä kummat iskarit olis paremmat.
Nettivaraosien kautta löytyy ainakin Bilsteiniä hintaan 244e eteen ja 108e taakse. ProStreetiltä löytyy Konia hintaan 231e eteen ja 118e taakse. Saman hintaset olis ainakin suurinpiirtein.
Ihmetyttää vaan ton Konin kohdalla mitä tarkoittaa huomautukset: Front: for Sachs only sekä Special McPherson insert, for sealed struts, bolted to the bottom after cutting the housing and removal of original inner parts. To be used in original struts only. http://www.koni.com/_cars/_sport/afram.html
Omia kokemuksia ei ole, mutta konia on ainakin paljon käytetty ja kehuttu. Nuo huomautukset ymmärtääkseni tarkoittaa että iskarit tulee alkuperäisiin joustintukiin ... korjatkaa jos olen väärässä.
Bilstein. Konit ainakin aikoinaan tulleet alkuperäisiin jousijalkoihin, joten ei niin hyvä ratkaisu kuin koko uusi jousijalka (Bilstein). Mutta molemmat varmasti asiallisia. Minulla Saabissa kokemuksia vain Bilsteinistä ja hienosti toimi CD tonnarissa. Ja Bilsteinin takuu on asiallinen ( niin kauan kuin sama iskarienostaja omistaja autolla).
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Jees konit laitetaan vakio iskarin sisään ja pultataan alapäästä kiinni, on vain hyviä kokemuksia koneista oon ajannu bilsteineilläkin mutta perstuntumalta vaikuttais että konit vetää pitemmän korren niitten jämäkkyyden takia.
Konit saa ainaski mitä minä tiedän purettua ja huollettua jos tarve vaatii.
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Konien kanssa kanssa kannattaa olla tarkkana, mihin iskareihin patruunita on sovittamassa. Monroen sensatrac:n sisään patruunat ei sovi.
Käsittääkseni Konit on säädettävät, mutta Bilstain ei ole (saatan olla väärässä).
Omassa tonnarissa on yhdistelmä H&R ja koni ja hyvin pelittää. Taka iskareita pitäisi säätää jäykemmälle, mutta muuten toimii tosi hyvin. Pitää vielä testata kesä keleillä ja renkailla, että miten toimii.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
mikvil kirjoitti:Ihmetyttää vaan ton Konin kohdalla mitä tarkoittaa huomautukset: Front: for Sachs only sekä Special McPherson insert, for sealed struts, bolted to the bottom after cutting the housing and removal of original inner parts. To be used in original struts only. http://www.koni.com/_cars/_sport/afram.html
Niin ja auto oli 2.3t vm.-94
Eiköhän se ohjeistettu jo tuossa, että passaa Sachsin jalkaan.
Jos on orkkis iskari, niin silloin Sachs. Kai niissä iskareissa on omat leimansa/merkkinsä jotta tunnistaa mallin. Sachsissa on ainakin tarrat(kuten varmaan muissakin), mutta jos ne on lähteneet irti, niin sitten viisaammat opastakaa miten ne tunnistaa.
mikvil kirjoitti:Mistäs tietää onko sach vai joku muu? Ja onko kuinka erikoinen operaatio Koni saada paikoilleen?
Ei mitenkään kummosempi juttu kunhan vaan katkaisee tolpan oikeasta kohdasta , ittelle kävi tietenki niin että meni eka tolpan katkasu vituiks kun mittailin hiukka huolimattomasti katkaisu kohdan ja eiku uus tolppa kaatikselta...
Sachsin tarrat yleensä pitäs pysyä pitkään kiinni tolpassa.
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
nii mista ton sachin tolpan tunnistaa jos ei näy mitään merkintöjä?.. esim tolpan halkaisijasta tms? ja saako nuihin muilta valmistajilta patruunoita ku konilta?