Joopa joo: Eilen vaihdettiin "josipanin" suosiollisella avustuksella (kiitos avusta ja terveisiä sinne Kuopioon päin) autossani kiusannut ohj.tehostimen pumppu = lakkasi räminät, sekä bensatankissa painepumpun kyljessä oleva siirtopumppu. Auto on 8v Kat. Pumppu oli finaalissa, metallipölyäkin oli siivilä täynnä. Sellainen asia tuli vastaan, että Motonetin Scantech -pumppu on millin pari vanhaa Englannissa valmistettua pitempi. Siivilän saa kiinni nippa nappa kikkailemalla! Paketissa ei ole uutta siivilää. Harkitkaa muut vaihtajat originaalipumppua.
Sitten: auto rykäistiin käymään. Ei tahtonut käydä. Kun sitten lähti kävi kaasun avulla houkuttelemalla, kävi ihan Ok. Ehkä matalammilla äänillä. Matkalla T:reelle pidin pari taukoa. Auto käynnistyi heti, mutta alle 5 sek. kuluttua kierrokset putosi alle viiden sadan. Jos ei ajoissa painanut kaasua, moottori sammui. Tänään aamulla ei auto lähtenyt kylmänä millään käyntiin. Piti laittaa tolpaan ja käynnistellä siinä samalla. Lopulta 20. yritys palkittiin. Varovasti kaasulla kierroksia ylös.
Mikähän voisi olla vikana: uuden pumpun avulla tulee liian tehokkaasti bensaa; paineenvaraaja; suodatin tukossa, tulpat, mikä?
Ajossa auto käyttäytyy todella upeasti, ei vie liikaa bensaa, eikä oireile mitenkään sen jälkeen kun sillä on päästy liikkeelle.
Edit: Vanhalla pumpulla kylmäkäynnistys oli myös tahmeaa. Tolpasta lähti heti. Mutta nyt vaikeuksia on myös lämpimällä koneella!
Bensapumpun vaihtokokemuksia
Bensapumpun vaihtokokemuksia
Viimeksi muokannut kt, Su Huhti 24, 2005 20:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Re: Bensapumpun vaihtokokemuksia
Motonetin pumppu on 220 euroa halvempi kuin orkkis-siirtopumppu, joten minä ainakin ihan hyvillä mielin vietin tovin veistellen ne ylimääräiset pois siitä pumpun nipasta. Tuli mielestäni ihan siisti, eikä tuntunut erityisesti kikkailulta, vaan loppujen lopuksi ihan asialliselta. Kivaa toki olisi, jos pumppu olisi valmiiksi sopiva.kt kirjoitti:Motonetin Scantech -pumppu on millin pari vanhaa Englannissa valmistettua pitempi. Siivilän saa kiinni nippa nappa kikkailemalla! Paketissa ei ole uutta siivilää. Harkitkaa muut vaihtajat originaalipumppua.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uudet/bensapumppu/
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 2829#72829
Viimeksi muokannut jus, Pe Heinä 23, 2010 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
No jos eroa on noin paljon! Jos tuon olisin tiennyt, olisin minäkin hymyillyt kuin lanttu koko ajan!
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Tuo tonnarini pumppu on 7526162, joka kyllä näyttää olevan katti-K-jetissäkin. Ja hintatietoni perustuvat puhelimitse saatuihin tietoihin, soittelin sekä LänsiAutoon ja Laakkoselle. Samanlainen hinnoittelu oli kummassakin, pikkuruinen siirtopumppu maksoi ~yhtä paljon kuin ruiskupumppu, ja ainakin toisessa oli tilaustavaraa.900i kirjoitti:Omaan kat malliin ei kyllä maksanut noin suuria summia laakkosen tiskillä se pieni siirtopumppu.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00