a) Saab 99:iin jonka tehokkain malli lienee 145hv DIN
b) Saab 90:een jonka tehokkain malli lienee 100hv DIN
alustan osat ja jarruthan ovat samankaltaiset molemmissa:
turbomalleissa on n 15mm madaltavat jouset ja jäykemmät kaasuiskarit
nehän on helppo vaihtaa vaikka alustasarjan muodossa
oliko turbossa tuuletetut etujarrulevyt, jos oli niin helppo swappi ?
oliko eroja vakaajissa, sekin helppo swappi ?
mitä sanoo katsastusmies tapauksessa, onko kellään _varmaa tietoa_ ?
a) ?
b) ?
145hv x 1,2 = 174hv eli 1hv liian vähän !
onko tehokkaampia 99 malleja jotka auttavat tähän ?
-------------------
tietysti voihan hakea lupia joissa kertoo että 90 on kuin 99 jne jne ja että vain 1hv "liikaa" mutta sehän vie turhaan aikaa ja maksaakin vielä

pitäisi siis selvitä normaalilla muutoskatsastuksella
päästöthän eivät ole ongelma ainakaan 6/87asti, tehtiinkö silloin enää 90 ?
------------
joutuuko "jälkiasennusturvottamaan" 2,0-16v vaparin ja teholappu 174hv...
vai voiko "kuristaa" 175hv moottorista 1hv pois
vai dynotetaanko oikeasti kulunut vakiomoottori ja siinä onkin vain 170hv jäljellä ?
vai...
------------
sattuu olemaan tuommoinen moottori ja tuollaisia autoja ylimääräisenä...
