Mittariston liikennevaloilmiö
Mittariston liikennevaloilmiö
Saab 900s 2.3 Talladega 1997. Ajossa ajoittain syttyy 5-10 sekunniksi Brake, vikavalo ja bensavalo (harvemmin käyttää nollassa myös kaikki mittarit 1-2 sekunnin ajan).
Missä vika?
Missä vika?
900S 2.3 Talladega 1997
Re: Mittariston liikennevaloilmiö
Samaa tekee omakin kulkine, 900s 2.3 -98. Mittarit tipahtaa nollille, mittarivalot ja matkamittarit pimenee ja punainen kolmio, info display -huomautus ja bensavalo syttyvät. Lisäksi ajotietämyskojeen rangenäyttöön tulee pelkät viivat. Pimennys saattaa kestää joskus kymmeniä minuuttejakin, joskus vain sekunnin murto-osan. Joskus "tekninen kopautus" kojelautaan mittariston yläpuolella auttaa, muttei läheskään aina. Itse veikkaan jotain johtoliitintä mittariston takana, viisaammilla varmaan on parempaa tietämystä.
NG 900S 3d 2.3i -98
Re: Mittariston liikennevaloilmiö
Mittariston sisäiset juotuokset kolvattava uudestaan. Tyypillinen vika ng900 mittaristossa.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Mittariston liikennevaloilmiö
Tämmöinen paha aavistus on ollutkin. Kolvi pysyy kyllä hyvin kädessä, mutta pitäisi vain saada kerättyä tarpeeksi motivaatiota mittariston irrotukseen. Se kun ei ole ihan niin yksinkertainen homma kuin aikoinaan vanhassa Audi 80:ssä, jossa mittarin päällys oli kiinni kahdella ruuvilla ja itse mittaristo toisilla kahdella, Siis neljä tuuvia, nopeusmittarin vaijeri ja johtoliitin irti, niin mittaristo oli kädessä. Oi niitä aikoja...

NG 900S 3d 2.3i -98
Re: Mittariston liikennevaloilmiö

Jep, orkkissoitin pitää saada ensin irti ja sekin osaa joskus vastustaa. Etenkin se soittimen kehys. Sen alta löytyy pari ruuvia, jotka pitivät kojetaulua kiinni. Ruuveja löytyi myös valojen korkeussäätönapin alta, sidin alta ja valokatkaisimen takaa jne. Tavallisen kojelaudan voi väännellä pois ilman ratin irroitusta, mutta oman hiilikuitupaneelin takia irrotin myös ratin. Mittariston polttimot kannattaa vaihtaa samalla, kun sen rassaa irti...
Eski
Re: Mittariston liikennevaloilmiö
Itsellä -96 ng 900:ssa samaa vikaa, kun edellä kuvattiin. Minulla on vaihtomittaristo mutta se on purkuautosta eikä senkään toiminnasta ole tietoa. Miten voi tarkistaa ovatko vaihto-osan juotokset ehjät ja toisaalta, missä ne vialliset juotokset yleensä on? Voisin yrittää korjata nykyisen mittariston kolvaamalla juotokset uudestaan tai ainakin yrittää varmistaa, että vaihto-osa on ehjä.
-84 99 GL, -71 96, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Mittariston liikennevaloilmiö
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Mittariston liikennevaloilmiö
Tuolla on selostus mittariston juotoksien korjaamisesta (ruotsiksi, kuvat näkyvät vain kirjautuneelle käyttäjälle):
http://forum.saabturboclub.com/showthre ... post641147
Murtuneet juotokset saattaa tunnistaa silmälläkin, tai sitten ei mikroskoopillakaan.
http://forum.saabturboclub.com/showthre ... post641147
Murtuneet juotokset saattaa tunnistaa silmälläkin, tai sitten ei mikroskoopillakaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00