Ng900 Öljynkerääjä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Markku900
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Elo 26, 2025 22:47

Ng900 Öljynkerääjä

Viesti Kirjoittaja Markku900 »

Tuning miehet huomio!
Osaako joku mahtava ihminen neuvoa, kun tuli hankittua vähän laitettu 900 turbokoneella.
Isoimpana ihmetyksen aiheena on venttiilikopasta lähtevän huohotinletkun jälkeen asennettu öljynkerääjä(oil catch can).
kannusta poispäin lähtevä 30 cm letku on irti, eikä ole mitään käryä mihin se kuuluisi seuraavaksi asentaa kiinni. Ilmeisesti jokin nippa, jotta se saataisiin kierrätettyä takaisin imupuolelle?
kun kerääjä oli kiinni, ei auto tahtonut käydä kovin hyvin. Pakoputkesta tuprusi höyryä solkenaan. Kerääjä otettiin pois ja annettiin käydä siten että huohotinletku jätettiin osoittamaan kohti taivasta. Tämän jälkeen ei pakoputkesta tuprunnut enää höyryä/savua, vaan se tuli siitä letkun päästä kuin savupiipusta. Mitähän lienee edes tapahtuu...
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5889
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ng900 Öljynkerääjä

Viesti Kirjoittaja tturku »

En mikään tuning mies ole mutta vinkkaan seuraavaa josta voit ainakin alkaa kattelemaan miten letkut pitäisi mennä, ja Saabin omistajalle erittäin hyvät työkalut WIS (Workshop Information System) ja EPC (Electronic Parts Catalog):
https://saabwisonline.com/
https://webautocats.com/epc/saab/
Tuolta vaan valitsemaan oikeaa mallia ja selaamaan tietoja...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Markku900
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Elo 26, 2025 22:47

Re: Ng900 Öljynkerääjä

Viesti Kirjoittaja Markku900 »

tturku kirjoitti:
Ke Elo 27, 2025 08:46
En mikään tuning mies ole mutta vinkkaan seuraavaa josta voit ainakin alkaa kattelemaan miten letkut pitäisi mennä, ja Saabin omistajalle erittäin hyvät työkalut WIS (Workshop Information System) ja EPC (Electronic Parts Catalog):
https://saabwisonline.com/
https://webautocats.com/epc/saab/
Tuolta vaan valitsemaan oikeaa mallia ja selaamaan tietoja...
Jes kiitos vastauksesta. Nyt alkoi selviämään nuo oikeat paikat, mutta jostain ihmeen syystä ilmeisesti siihen huohotusjärjestelmän nippaan on kytketty kaasuläpän kotelosta tuleva vesiletku. Jos tämä pitää paikkansa on sinne nyt tullut suihkuteltua jäähdytysnestettä...
Avatar
Wespa
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2024 12:23

Re: Ng900 Öljynkerääjä

Viesti Kirjoittaja Wespa »

Sitten on kyllä syytä korjata liitännät oikeanlaisiksi ja vaihtaa öljyt samantien, aikamoista pirtelöä saattavat jo vanhat olla.. 8O
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee 3d
Porsche 944
BMW E39 528iA
Vastaa Viestiin