Saab 9-3 Aero

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
JSLAAKKO
"Aero"
Viestit: 324
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 21:26
Paikkakunta: JOENSUU

Saab 9-3 Aero

Viesti Kirjoittaja JSLAAKKO »

Vm 2003/2004
Oireena: pitkä veivi ja kun painaa kaasua röpöttää ja meinaa tukehtua , kun saa lipsuteltua keikat 2000 ja yli ei ongelmaa.
Delphi vianhaku ohjelma antaa misfiring more than one cylinter.
Vaihdettu ja kokeiltu: Tulpat, puolat usemapaa eri settiä, IDM, kampiakselin asentotunnistin, bensansuodatin.
Jos oikein sain rakenneltua bensanpainee mittauksen( puuilo painemittari nesteelle)
paineet auton sammuksissa nolla, virrat päällä nolla, auton käydessä 1,6Bar ja aiton sammuessa nolla.

Mitäs seuraavksi??
J.Laakko/ Varkaus
0400833645
spade
"Ruisku"
Viestit: 136
Liittynyt: Ke Loka 24, 2007 15:28
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 9-3 Aero

Viesti Kirjoittaja spade »

Polttoainepuolella on ongelmaa, tuo 1,6 baria on kovin alhainen ja virrat päällä nolla on vika, polttoainesäädin, pumppu tai letkut mutta virrat päällä ei ole painetta voi myös tarkoittaa että joku on tehnyt omia kytkentöjä. Mittasitko paineen suutintukissa olevasta venttiilistä ?
9000CS 2.0t -96
9-3 TurboJubileum 2.0t -02
9-5 Vector 2.3t BioPower -08

Ex: 9-3SS Linear 2.0t -04, 900 -87, 90 5sp -85, 99L 1.85 -74
JSLAAKKO
"Aero"
Viestit: 324
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 21:26
Paikkakunta: JOENSUU

Re: Saab 9-3 Aero

Viesti Kirjoittaja JSLAAKKO »

paine mitattu suutintuen venttiilistä.
spade
"Ruisku"
Viestit: 136
Liittynyt: Ke Loka 24, 2007 15:28
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 9-3 Aero

Viesti Kirjoittaja spade »

Sitten tuo polttoaineen paine ei riitä hyvään toimintaan, todennäköisesti vedossa ei täyttä tehoa tule vaikka kone vaikuttaa käyvänkin hyvin yli 2000 kierroksen.

https://youtu.be/MvACcx7eLg4?si=xeBKLxpHECp2_7iA

Tuossa selvennetään vähän mittausta ja tuloksia, ja annetaan vinkkejä regulaattorin testaukseen mutta jos polttoainepumppu on väsynyt niin paineen lisäys reguun ei auta kun pumppu ei pumppaa enempää kuitenkaan vaikka regu ei reguloisikaan
9000CS 2.0t -96
9-3 TurboJubileum 2.0t -02
9-5 Vector 2.3t BioPower -08

Ex: 9-3SS Linear 2.0t -04, 900 -87, 90 5sp -85, 99L 1.85 -74
JSLAAKKO
"Aero"
Viestit: 324
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 21:26
Paikkakunta: JOENSUU

Re: Saab 9-3 Aero

Viesti Kirjoittaja JSLAAKKO »

Vaihdoin paineanturin ja ei muutosta paineisiin. Siis luukun tekoa bensapumpun kohdalle takapenkin alle. Melkein osu kohdalle ekalla, pikkusen jouduin isontamaan aukkoa että mahtui paremmin työskentelemään. Videoita katselin muutamia ennakkoon jotta tiedän mitä pitää tehdä. Ja sieltähän vika löytyi, letku halki, ei kokonaan mutta pinta ole rikki. Toisesta pumpusta letku paikoilleen ja kasaus ja auto käyntiin. Paineet yli2 bar ja auton sammuttaessa paineet jäävät. Ei röpötystä matalilla kiekoilla. Seuraavaksi sitten testiajoa jotta voidaan todeta että saatiin ongelma ratkaistuksi.
Tv Laakko
Vastaa Viestiin