Etupää hakkaa kiihdytyksissä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Etupää hakkaa kiihdytyksissä

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Tämähän on tuttu ilmiö kaikissa etuvetoisissa, eli etupään pomppiminen sutimisen rajoilla. Omassa Saapikkaassa tämä ilmiö on vain poikkeuksellisen voimakas. Vähänkään reippaammin kiihdytettäessä alkaa sellanen hakkaus ja pomppiminen että on pakko nostaa jalka kaasulta. Mitkäs seikat ripustuksessa ovat omiaan voimistamaan tätä ilmiötä ?
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Re: Etupää hakkaa kiihdytyksissä

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

Kaide kirjoitti:Tämähän on tuttu ilmiö kaikissa etuvetoisissa, eli etupään pomppiminen sutimisen rajoilla. Omassa Saapikkaassa tämä ilmiö on vain poikkeuksellisen voimakas. Vähänkään reippaammin kiihdytettäessä alkaa sellanen hakkaus ja pomppiminen että on pakko nostaa jalka kaasulta. Mitkäs seikat ripustuksessa ovat omiaan voimistamaan tätä ilmiötä ?
Veikkaisin, etta kaikki valjyys ja loysa iskunvaimennus vahvistavat ilmiota / tuovat sen esiin.
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
EIV
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Maalis 20, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EIV »

ainakin pehmeä seoksinen kumi aiheuttaa pomppimista pidon äärirajan ylittyessä.
9-3 1.8t SC BSR -06
9-3 1.9TTiD SC -09
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mites lootan ja moottorin kiinnityskumit?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin