Nykimistä lisää!!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Nykimistä lisää!!
Tossa oli jo yksi kysely tosta nykimisestä mutta mulla on hieman erilaista. Kun polkee ihan kunnolla niin ei mitään ongelmaa, tosi tasaisesti menee. Mutta rauhallisessa kiihdytyksessaä tulee pikku nykäisy varsinkin jos joutuu hellittämään kaasusta kesken kiihdytyksen. Faijalla oli samaa ongelmaa tomaatissa ja siihen vaihdettiin asentoanturi mutta siinä paloi aina moottorin varoitusvalo vian ilmentyessä? Olisko samaa vikaa vai mitä...
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Nykimistä lisää!!
Saattaisi olla samaa vikaa. Viallinen kampiakselin asentoanturi "menettää" jossain vaiheessa signaalin ja tällöin aiheutuu nykimistä/pätkimistä.Psychocowboy kirjoitti:Tossa oli jo yksi kysely tosta nykimisestä mutta mulla on hieman erilaista. Kun polkee ihan kunnolla niin ei mitään ongelmaa, tosi tasaisesti menee. Mutta rauhallisessa kiihdytyksessaä tulee pikku nykäisy varsinkin jos joutuu hellittämään kaasusta kesken kiihdytyksen. Faijalla oli samaa ongelmaa tomaatissa ja siihen vaihdettiin asentoanturi mutta siinä paloi aina moottorin varoitusvalo vian ilmentyessä? Olisko samaa vikaa vai mitä...
Kannattaa myös tsekata tulppien kunto, ennen kuin alkaa vaihtamaan tuota anturia.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hmm....
Mulla teki vanha 9-3 samantyyppistä rauhallisessa kiihdytyksessä. Oireet olivat pari-kolme peräkkäistä pientä nykäystä. Mitään syytä en koskaan saanut selville. Ongelma taisi kadota huollon - ja uusien tulppien - myötä.
Nykyinen 9-5 tekee saman tyyppistä oiretta mutta nykäyskohta vaihtelee, joskus noin 2000 kierrosta, joskus kierroksia on lähempänä 3000. Talvella tunne oli sama, kuin luistoneston puuttuessa peliin. Länkkäri tutki useaan kertaan ongelmaa saamatta mitään aikaan
Mulla teki vanha 9-3 samantyyppistä rauhallisessa kiihdytyksessä. Oireet olivat pari-kolme peräkkäistä pientä nykäystä. Mitään syytä en koskaan saanut selville. Ongelma taisi kadota huollon - ja uusien tulppien - myötä.
Nykyinen 9-5 tekee saman tyyppistä oiretta mutta nykäyskohta vaihtelee, joskus noin 2000 kierrosta, joskus kierroksia on lähempänä 3000. Talvella tunne oli sama, kuin luistoneston puuttuessa peliin. Länkkäri tutki useaan kertaan ongelmaa saamatta mitään aikaan

#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Kuulostaa aikalailla samalta ongelmalta. Pitänee vilkaista tulpat. Ei vaan viitsisi vaihtaa kun vaihtavat ne kohta huollossa. Muistaakseni se kuuluu 110tkm huoltoon. Tai sitten vaihtoon vaan ja di kasetti samalla kun kerran irti on.koistha kirjoitti:Hmm....
Mulla teki vanha 9-3 samantyyppistä rauhallisessa kiihdytyksessä. Oireet olivat pari-kolme peräkkäistä pientä nykäystä. Mitään syytä en koskaan saanut selville. Ongelma taisi kadota huollon - ja uusien tulppien - myötä.
Nykyinen 9-5 tekee saman tyyppistä oiretta mutta nykäyskohta vaihtelee, joskus noin 2000 kierrosta, joskus kierroksia on lähempänä 3000. Talvella tunne oli sama, kuin luistoneston puuttuessa peliin. Länkkäri tutki useaan kertaan ongelmaa saamatta mitään aikaan
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Tulpat eivät ole hinnalla pilattuja edes Saabin pakkauksessa ostettuna eli ei kannata miettiä sen kummemmin.
Tuossa nykyisessä kiesissä nykiminen ei todennäköisesti johdu tulpista, ne kun ovat olleet nokalla vasta 18000 kilometriä, täytyy varmaankin ostaa se DI-kasetti ja kokeilla, josko apu tulisi siitä.
Tuossa nykyisessä kiesissä nykiminen ei todennäköisesti johdu tulpista, ne kun ovat olleet nokalla vasta 18000 kilometriä, täytyy varmaankin ostaa se DI-kasetti ja kokeilla, josko apu tulisi siitä.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Noh ei toi enään mitään maksa kokeilla DI-kasettia kun se jo on seikkaillut pitkin Suomea takakontissa
, Joku vois kysyä mikset ole jo vaihtanut. Älä kysy, en tiedä itsekkään
. Täytyy hakea ne tulpat ensin. Olin lukevinani joskus talven mittaan että tulpat pitää vaihtaa kasetin kanssa samalla.


Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....