9000 ravistaa 105-115 km/h vauhdissa
9000 ravistaa 105-115 km/h vauhdissa
Erikoinen vika kun juuri tuolla nopeusalueella auto vatkaa kuin Jumbojetti lähtökiihdytyksessä vaikka juuri 100 km/h vauhdilla menee vielä kuin juna. Suuremmilla vauhdeillakin tärisee jonkin verran mutta selvästi vähemmän kuin tuossa välissä. Kyseessä siis turboton -88 automaatti ja kaasun nostaessa vatkaus häipyy. Vetonivelkö?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Mulla oli aiemmassa Vulva 740:ssä sama ongelma. Tasapainotutin 7,5 tuuman aluvanteet Euromasterilla Espoon odilammella ja voi saatana, että täristi just tuossa 100-105 km/h paikkeilla. Soitto ja valitus liikkeeseen, että täristää, jolloin asiantunteva henkilö antoi lausunnon, että sulla on vanne soikeena, tai renkaassa kudosvaurio. Molemmat oli uudet .
No, sitten paikalliselle korjaamolle, jossa tasapainokoneeseen ja koneen säädöt kohdalleen, siis vanteen leveys ja koko (16tuumaa) ja katos perhana, joka pyörässä heittoa 15-40 g!
Euromasterilla tasapainoitus kaikkinensa 40 EUR, joten enpä viitsinyt ruveta rettelöimään moisen summan takia, mutta tällaisia kokemuksia nyt sitten ainakin saabisteille tiedoksi.
No, sitten paikalliselle korjaamolle, jossa tasapainokoneeseen ja koneen säädöt kohdalleen, siis vanteen leveys ja koko (16tuumaa) ja katos perhana, joka pyörässä heittoa 15-40 g!
Euromasterilla tasapainoitus kaikkinensa 40 EUR, joten enpä viitsinyt ruveta rettelöimään moisen summan takia, mutta tällaisia kokemuksia nyt sitten ainakin saabisteille tiedoksi.
Minulla kävi toi 9000 turboon toi euromasterin viba. Asentajat haukkuivat kilvan vanteiden ja renkaiden laatua kun ei ollut heiltä ostettu . Täristi ajaessa 110 km/h älyttömästi . Vanteina 17" ja renkaat 225/45 17. Tässä voin sanoa että kyse ei ollut renkaiden/vanteiden laadusta vaan siitä että tasapainot oli laitettu minne sattuu kun vanne ei ilmeisesti ollut keskittynyt koneeseen oikein. Olen itsekkin tasaainottanut renkaita aika paljon ja yleisin moka ollut etäisyyden väärä asetus tai vanne ei ole keskittynyt oikein . Jos esim tasapainoa kone käskee laittaa 60 g niin kannattaa kokeilla että keskitys on oikein tai jos tosiaan sen vaatii niin sen saa 30 grammalla kun laitta painon ennen viisarin osoittamaa kohtaa .Halvoissa renkaissa/vanteissa on tätä ongelmaa ollut mutta nykypäivänä sekin on aika lailla poistunut.
Kiitoksia vihjeistä, nyt kun oikein muistelen niin taitaa olla niin että tuo suurempi täristys ilmaantui tosiaan kesärenkaiden vaihdon jälkeen. Viime kesänä kyllä toimivat vielä ihan hyvin mutta voihan olla että renkaita käsiteltäessä on jostain pyörästä paino lähtenyt irti...
Tarkistelen vielä puslat ja vetonivelet.
Tarkistelen vielä puslat ja vetonivelet.