Saab 99 -82 ei lähde käyntiin ...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Saab 99 -82 ei lähde käyntiin ...

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Iltaa, enolla ei lähde 99 käyntiin. Startti toimii ja pyörii ja bensaa liikkuu mutta kone ei starttaa... Hinaamalla kerran kokeiltu ja lähti käyntiin, mutta ajossa kävi välillä kolmella ja taas välillä neljällä pytyllä. Samaten vaihdetta vaihtaessa alaspäin paukutteli pakoputkesta kuin ralliauto ja pukkasi mustaa savua...

Tulpanjohdot on vaihdettu, kärkiväli on säädetty 0,65. Muustapa ei sitten ole tietoa vielä, antakaa vinkkejä miten lähden vikaa metsästämään viikonloppuna...

Tietotaitoa ei löydy kuin 9000 saabeista...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Puola.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

mulla teki vähänaikaa saman. piti välillä putsata tulppia ja taas toimi. nyt laitoin uudet tulpat ja mittasin johdot niin ei tee enään. myös 95E bensa vaikuttaa mulla, täytyy ajaa 98:lla.. :wink:

99 on viisas auto se haistaa että mitä sinne tankkiin lorotetaan! :lol:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kokeilkaa tuleeko kipinä normaalisti!
olisko hall anturi, sytytys pääteaste tms
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

mikkoimp kirjoitti:kokeilkaa tuleeko kipinä normaalisti!
olisko hall anturi, sytytys pääteaste tms
Taitaa olla kärjellinen sytkä...

Mites kärjet sun muut hörpöttimet?
nim. koskaan edes kärkiä nähnyt :oops:
kf3461
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 08:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Kärkivälix 0,40 maksimissaan 0,45, kosketuskulmissa toi tekee 0,58 - 063. Kärkiväli vaikuttaa todella voimakkaasti syttyennakkoon, joten ennakonsäätö kärkivälinsäädön välkeen on tarpeen.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kf3461 kirjoitti:Kärkiväli vaikuttaa todella voimakkaasti syttyennakkoon, joten ennakonsäätö kärkivälinsäädön välkeen on tarpeen.
heh, tuosta asiasta mua valistettiin vasta eilen :oops:

oli b-moottorisessa vähän käyntiongelmia alakierroksilla ja kasvatin kärkivälin varmaan kaksinkertaiseksi. jo alkoi vääntöä löytymään, mutta uusi ihmettelyn aihe olikin se kun tasa-kaasulla ajossa kulkee kun kengurubensaa olis tankissa, ikäänkuin ei palaisi jokainen satsi kunnolla, hirveetä nykyimistä ja vaihdekeppi tanssii samaa tahtia. tarttis kai sytytys katsoa nyt :oops:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

kf3461 kirjoitti:Kärkivälix 0,40 maksimissaan 0,45, kosketuskulmissa toi tekee 0,58 - 063. Kärkiväli vaikuttaa todella voimakkaasti syttyennakkoon, joten ennakonsäätö kärkivälinsäädön välkeen on tarpeen.
Miksi ohjekirja sitten puhuu 0,65 kärkivälistä ? Miten sytytysennakko säädetään.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

mikkoimp kirjoitti:kokeilkaa tuleeko kipinä normaalisti!
olisko hall anturi, sytytys pääteaste tms
Muistaakseni sanoi että kipinää tuli, mutta en tiedä miten ovat sen testanneet, miten kipinätestaus tehdään oikeaoppisesti ???
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

lucaf kirjoitti:
kf3461 kirjoitti:Kärkiväli vaikuttaa todella voimakkaasti syttyennakkoon, joten ennakonsäätö kärkivälinsäädön välkeen on tarpeen.
heh, tuosta asiasta mua valistettiin vasta eilen :oops:

oli b-moottorisessa vähän käyntiongelmia alakierroksilla ja kasvatin kärkivälin varmaan kaksinkertaiseksi. jo alkoi vääntöä löytymään, mutta uusi ihmettelyn aihe olikin se kun tasa-kaasulla ajossa kulkee kun kengurubensaa olis tankissa, ikäänkuin ei palaisi jokainen satsi kunnolla, hirveetä nykyimistä ja vaihdekeppi tanssii samaa tahtia. tarttis kai sytytys katsoa nyt :oops:
Toi sama ilmiö tuli tässä ongelmasaapissa esiin aina silloin tällöin ku kärjet meni yhteen ja ne piti säätää, niin joko pätki tasakaasulla tai matalilla kieroksilla tai sitten korkeilla kierroksilla. Sitten se asettu meno jonkin kärkivälin säädöllä.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

ootko kattonut rikastin kalvon kuntoa,jos on revennyt saa soppaa vähän reilustusti?
Viimeksi muokannut ecopower, To Kesä 09, 2005 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Perusjuttuna aina ku tulee käyntionelmia vanhaan autoon niin UUDET tulpat koneeseen. Ne ei paljoa maksa ja saattavat tosiaan pimetä kaikki 4 kerralla..
Aki Peltola #1132
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

9000cst kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:kokeilkaa tuleeko kipinä normaalisti!
olisko hall anturi, sytytys pääteaste tms
Muistaakseni sanoi että kipinää tuli, mutta en tiedä miten ovat sen testanneet, miten kipinätestaus tehdään oikeaoppisesti ???
Esim. näin. otetaan yksi ylimääräinen sytytystulppa ja laitetaan se yhteen tulpanjohtoon. Tulppa jonnekin koria vasten, että saa maita ja eikun avustaja starttailemaan. Testitulpan voi tehdä tavan tulpasta kasvattamalla kärkivälin 4-5mm kokoiseksi ja toinen testi on tsekata, että kipinä on kirkas sininen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Allright, kiitos kaikille vastauksista. Alan räppäämään autoa weekendinä joten katellaan mitä tapahtuu.. 8)
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
ode
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 07:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ode »

ecopower kirjoitti:ootko kattonut rikastin kalvon kuntoa,jos on revennyt saa soppaa vähän reilustusti?
Tuota minäkin vahvasti epäilen.
Vastaa Viestiin