Tulppien vaihto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Tulppien vaihto

Viesti Kirjoittaja Archie »

Onko vm.-95 2,3i oikeat tulpat NGK BCPR6ES vai BCP5EV?
Onko vaihdossa mitään merkillepantavaa, DI-kasettia ei kuulemma saa kääntää ylösalaisin.
Kannattaiskohan vaihdattaa liikkeessä...... :oops:
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

BCPR6ES. Älä missään nimessä käytä DI:n kanssa muita kuin resistorimallin tulppia (tuo R NGK-tulppien mallimerkinnässä).

Tulpanvaihto on helppoa kuin mikä. DI-kasetin liitin irti ja kasetin neljä kiinnitysruuvia irti. Sitten nostat kasetin pois, kannattaa säilyttää tosiaan vaihdon ajan oikeassa asennossaan. Jos vaikka pääseekin kasetti kaatumaan kyljelleen, ei tarvitse ruveta itkemään ja mennä uutta kasettia ostamaan, laitat sen vaan paikoilleen ja odottelet vaikka 10 minuuttia ennen ensimmäistä käynnistystä :) Tulppien vaihtoon tarvitset 16mm avainvälin tulppahylsyn ja ainakin n. 20cm:n jatkovarren hylsylle, että ylettyy ykköspytynkin tulppaan. Ja älä sitten ylikiristä tulppia! Semmoinen hyvin naismainen vääntötiukkuus riittää tulpille, ja DI-kasetin ruuvit voi jättää melkein sormitiukkuuteen (ei ihan, mutta melkein :) ). Merkkiliikkeeseen jos menet tulpat vaihtamaan, niin hermostun pahemman kerran, ja sitten ei ole enää kellään kivaa :P
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Archie »

Kiitos, Ville

Eiköhän näillä vinkeillä kynttilät vaihdu uusiin :lol:
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Sori, menee vähän off topiciksi, mutta miksi tuota DI kasettia ei saa kääntää ylösalaisin?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Valuu kasetin jäähdytys(tjsp)öljyt väärään paikkaan, riskinä on, että kasetti kärähtää, jos ei anna öljyjen valua takaisin paikoilleen ennen ajoon lähtöä. Eli saa säilyttää vaikka "selällään", kunhan antaa öljyille aikaa valua paikoilleen ennen ensimmäistä käynnistystä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Siellä DI kasetin "utareissa" oleva jäähdytysneste lurahtaa tällöin
väärään paikkaan, ja vaarana on ylikuumeneminen ennenkuin neste
on hakeutunut oikeaan koloonsa.

*käyttääköhän ne Gripeneissä samaa kasettia.... 8O *
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Asia selvä, kiitän valaisusta! :D
Firon
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: Ti Joulu 16, 2003 11:00
Paikkakunta: Helsinki

OFFTOPIC: Gripen

Viesti Kirjoittaja Firon »

9000CD23T kirjoitti:
*käyttääköhän ne Gripeneissä samaa kasettia.... 8O *

Laitetaan sen verran tietoa asiasta, että Gripen on sellainen Saab, jossa on Volvon moottori. Siis kyseistä "lastentautia" ei esiinny.

Powerplant one Volvo Flygmotor RM12 afterburning turbofan
(based on the General Electric F404-400)


Firon :)
#1899
Vastaa Viestiin