Katselin tuossa oman satkun keulaa ja mietein että mistä nuo välijäähdyttimen putket pitäis viedä. Näytti vaan aika ahtaalta. Onko uudemmissa satkuissa paremmat tilat putkille, vai onko kaikista otettava rälläkällä isot palat pois siitä hinauskoukun vierestä?
TurboCompissa myytiin kaikkiin turbo-satkuihin sopivaa jäähysarjaa ja siihen sopivaa putkistoa. Mitä kautta toi putkisto mahtaa mennä?
Jos tuon akun joutuu siirtämään takakonttiin, niin mitä reittiä toi akun johto tulis vetää ja minkälaisella johdolla? Mihin maadotus vedetään akusta siellä takakontissa?
Välijäähdyttimen asentaminen '83 satkuun
Re: Välijäähdyttimen asentaminen '83 satkuun
Pääsääntöisesti keulacoolerin asentaneet ovat rälläköineet hinauslenkit ja kaikki sen alapuolelta pois siitä syylärikehikosta. Sitten on putkille tilaa.
Akun johto on helppo vetää sieltä vänkärin puolelta, sivupellissä kun on se nippusiteellä tms. kiristettävä läpivienti mistä se menee hyttiin kivuttomasti ja sitten vain ravottaa lattiamattoja sen verran että saa vietyä johdon piilossa takaluukkuun asti. Suositeltavaa on tietenkin pistää johto jonkun suojaputken sisään.. Maadoitus vaan siihen kontin sivupeltiin. Maton alle piiloon.
Akun johto on helppo vetää sieltä vänkärin puolelta, sivupellissä kun on se nippusiteellä tms. kiristettävä läpivienti mistä se menee hyttiin kivuttomasti ja sitten vain ravottaa lattiamattoja sen verran että saa vietyä johdon piilossa takaluukkuun asti. Suositeltavaa on tietenkin pistää johto jonkun suojaputken sisään.. Maadoitus vaan siihen kontin sivupeltiin. Maton alle piiloon.
Aki Peltola #1132
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
Re: Välijäähdyttimen asentaminen '83 satkuun
Meidän sarjan cooleriputket menevät etupään hinauslenkkien "läpi", eli ne pitää rälläködä pois. Mitään muuta ei tarvitse siirtää tai poistaa; tosin ajovalojen pesureiden kanssa saattaa tulla tapauksesta riippuen ahdasta.Tremolo kirjoitti:Katselin tuossa oman satkun keulaa ja mietein että mistä nuo välijäähdyttimen putket pitäis viedä. Näytti vaan aika ahtaalta. Onko uudemmissa satkuissa paremmat tilat putkille, vai onko kaikista otettava rälläkällä isot palat pois siitä hinauskoukun vierestä?
TurboCompissa myytiin kaikkiin turbo-satkuihin sopivaa jäähysarjaa ja siihen sopivaa putkistoa. Mitä kautta toi putkisto mahtaa mennä?
Jos tuon akun joutuu siirtämään takakonttiin, niin mitä reittiä toi akun johto tulis vetää ja minkälaisella johdolla? Mihin maadotus vedetään akusta siellä takakontissa?
Coolerisarjan takia akkua ei tarvitse välttämättä siirtää; ahtoputken pitäisi juuri ja juuri mahtua etuvaloumpion ja akun välistä; riippuu tosin onko sinulla pysty- vai viistokeulan umpiot. Akku kyllä on viisasta viedä takakonttiin; homma on helppo ja melko nopeakin toteuttaa, ja samalla saa lisää tilaa konehuoneeseen + parannusta painonjakaumaan.
Jos aikaa haluaa säästää, akku mahtuu myös konetilan toiselle laidalle, ilmanputsarikotelon tilalle.
-Janne, Turbocomp