Satkun vaihteistoöljyjen imuvaihto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
solex
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 23:18

Satkun vaihteistoöljyjen imuvaihto

Viesti Kirjoittaja solex »

Onko kellään kokemuksia satkun vaihteistoöljyjen imuvaihdosta. Kun on toi kulkuvälineen laatikko mallia ilman pohjaroppua. Meinaan vaan että saako kyseisellä menetelmällä lootan "riittävän tyhjäksi" vanhasta öljystä.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ei mielestäni ole niin paha homma avata sitä taka kantta ja puhdistaa sitä siivilää sieltä samalla että imeskelemään kannattaisi alkaa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tomu
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 07:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tomu »

Imutyhjennys tuli kerran kokeiltua, toimii se niinkin, hiukan vanhaa öljyä ja mujua jää joka tapauksessa sisään. Perän kannen avaamista suosittelen minäkin, jos mahdollisuus on. Suhteellisen helppo toimenpide etenkin pukeille ajettuna.
M93 9000 CS Aero (KA)
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Juu ainakin minä otin sen takakannen irti niin kuin tuossa jo suositeltiinkin.
Toisen vaihdon parin viikon päästä tein sitten imuvaihtajalla.

Takakannen irroituksessakin jää ensiökoppaan se noin 3 dl vanhaa öljyä.

Tässä ketjussa on jo melkoinen "öljykriisi" :wink:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=40
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

lähteeköhän sieltä enskasta öljyt jos ajaa vaan etupään autosta pukeille?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

En ole varma, mutta itse vaihdoin tämän takia öljyt 2:een kertaan.
Aina sinne jotakin kuonaa jää jota uusi öljy sitten liuottaa irti.

Tietty jos öljyt on vaihdettu säännöllisesti niin ongelmaa ei ole.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Taitaa öljyt jäädä ensiövälityksen koteloon, vaikka keula olisikin koholla. Minäkin vaihdoin kahdesti, keula oli koholla ja avasin takakannen. Toisellakin kerralla vaihteistosta tuli aika synkkää öljyä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 243#126243
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin