alastoman koneen suojaus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

alastoman koneen suojaus

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Terve, kuten ehkä jokin jo teistä tietää niin satkustani hajosi kansi. No nyt se on sitten kökötelly ulkona ilman kantta ja useemman viikon. Kannen irrotuksen jälkeen sipaisin pensselillä kerroksen öljyä sylintereihin.
Eilen kävin kurkkamaassa ja pientä pintakukkaa oli sylkkyjenn seinissä?? Meneekö mulla nyt sitten koko kone vaihtoon?. Miten tuon suojaisi kunnolla?

Jos pyörittelis konetta startilla? kaataa vähän öljyä sylkkyihin eka?? Miten saan sen pintaruosteen pois, ja suojattua koneen?

Tnx
Jaape
Matalapaineturbo
Viestit: 168
Liittynyt: La Marras 29, 2003 20:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaape »

Kyllähän se pintaruoste lähtee kävelemään kun pyöräytät konetta, tuskin on kuitenkaan haitallista kraateria ehtinyt tuossa ajassa syntymään...Ei oo kokemusta tälläisessa tapauksessa, mutta pysyisiköhän esim. STP:n oil treatment tms. niissä pytyissä. On aika paksua tököttiä, ja monet yleensä käyttää tota blandattuna 50/50 moottoriöljyyn koneen kasauksessa (voitelee laakerit, männät ym.). Pysyy laakeripinnoilla ym. pidempään kuin pelkkä öljy, ja siis voitelee pidempään, jos ei ekalla yrityksellä saakaan käyntiin ja joutuu enemmän sahailemaan. Joku öljyllä "kyllästetty" rättikään siinä päällä ei varmaan pahitteeksi olisi, ellei sitten kondensoi vettä pyttyihin sitäkin innokkaammin...?!

Sittenhän on ihan erikseen olemassa moottorin "säilytysaineita", mitä ruiskutetaan pyttyihin esim. talvisäilytyksen ajaksi. Näistäkään ei kyllä ole omakohtaisia kokemuksia. Joku täällä on varmaan tätäkin käyttänyt, joten viisaammat kertokoon lisää.
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, NG 9-3 -09
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kai tuo varastointo rasvakin siihen ihan käy, se mitä on jarrulevyissä jne.
ainakin wúrthilaista on kotona...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

No, ajattelin jospa jollai ois jokin hyvä "sukkahusu niksi" tohon asiaan. Nesteen 220 Johde öljyllä olen ne pytyt voidellu, ja hyvin se siinä NÄYTTÄÄ pysyvän.
Onkohan sitten jäänyt glykoli/vesi paskaa seinämiin sen verran että jäänyt sinne öljyn alle.

No ruostuuhan ne jarrylevytkin heti pesun jälkeen, ja se lähtee se ruoste sormella hieromalla.. mutta kuitenkin. Ruoste moottorissa sisällä, saa niskakarvat nouseen pystyyn.
Vastaa Viestiin