
Kaasariin on tehty hiljattain jonkin sortin huolto, uusittu mm. kalvo ym. Nykiminen on pahentunu sen putkihässäkän rikkoontumisen jälkeen, mutta aijemminkin kuulemma nyki.. AAAPUUAAA....sanoopi velipoika..

cc kirjoitti:No ei kai tuo nyt foorumin osiosta kiinni voi ola ettei apua saisi ...
Kaasarin tekijöitä on ollut Strömberg, Solex (käsittääkseni lisenssillä tehty Strömberg) ja Pierburg joka luultavasti tuossakin autossa on. Pierburgin tunnistaa kalvokotelon päällä olevasta kermanvärisestä muovikannesta jossa valmistajan nimikin lukee. Toinen tunnistus voisi olla kalvokotelon kiinnitys kaasuttimen runkoon kolmella ruuvilla, kun muissa on neljä.
Pierburgissa seoksen säätö tehdään 8 mm hylsyllä kohokammion alapuolella syvennyksessä olevasta ruuvista. Ruuvin kiristys laihentaa ja auki kiertäminen tietty rikastaa seosta.
Jos kaasari on Pb siinä on ainakin ollut EGR eli pakokaasun takaisinkierrätys. Tämä lienee se pois revitty systeemi. Tuohon kuuluu imusarjan päällä oleva valurautainen venttiili johon pakokaasua johdetaan kannen läpi tulevalla putkella. Venttiiliä ohjataan alipaineella kaasuttimen kurkusta lähtevällä letkulla jossa imusarjan vesikanavaan pultattu välissä lämpöventtiili (avautuu kun kone lämmennyt). Letkun lähtö on kurkun vasemmalla puolella, ylempi lähtö. Alempi on kaasarin kyljessa olean tasasventtiilin lähtö - onhan tämä letku paikallaan ja ehjä? Nämä tiedoksi jos letkuja on jo irroteltu. Jos EGR-hässäkkä on revitty pois, pitäisi alipaineletkun lähtö kaasarin kurkussa tukkia. Samoin tuo pakokaasuventtiilin ja imusarjan välinen reikä laittamalla päälle tiivisteen kera esim metallilevy. Paras on jättää ventiili paikalleen ja laittaa levy sen ja imusarjan väliin.
Noita kun katselee ja sitten selailee täällä haku-toiminnolla (hae vaikk asanaa Pierburg) niin löytyy lisää apuja.
Tämä siis sillä oletuksella että kaasari olisi Pierburg.